• Annonser
The Milkman

En liten tanke

Diskutera om e-cigaretter i media och politikens värld. Posta gärna länkar till artiklar, studier eller liknande här.

En liten tanke

Inläggav Swedish vaper » lör 10 sep 2016, 14:07

Jag lägger ner ganska mycket tid på att läsa olika forskningsrapporter, debattinlägg etc.
I en del av dessa anser man att man är rökare eller vejpare om man tagit ett bloss på en dera.
Min far ville avskräcka mig från att röka genom att låta mig puffa på hans pipa. Jag var då 5 år och magen vändes ut och in, jag hostade och spydde, blev grön i ansiktet och tycke nog att min far var galen som rökte.
Detta höll sig levande i minnet fram till nionde klass då grupptrycket övetrumfade minnet.
Enligt en del undersökningar har jag således varit rökare i 50 år innan jag blev vejpare.

Ville nämna detta för att visa på hur galet det kan bli när man presenterar "fakta".
En person som tar ett bloss på en e-cigarett och sedan efter lång tid blir rökare är intäckt för att vejping leder till fler rökare.
Komplett galet enligt min ringa mening.
Här för att lära mig mer och för att hjälpa andra.
Skicka gärna PM om du tror jag kan hjälpa dig.

http://www.swedishvaper.se

Bild
Användarvisningsbild
Swedish vaper
The one and only vejpare
The one and only vejpare

Re: En liten tanke

Inläggav Klickmans » lör 10 sep 2016, 17:00

Swedish vaper skrev:Jag lägger ner ganska mycket tid på att läsa olika forskningsrapporter, debattinlägg etc.
I en del av dessa anser man att man är rökare eller vejpare om man tagit ett bloss på en dera.
Min far ville avskräcka mig från att röka genom att låta mig puffa på hans pipa. Jag var då 5 år och magen vändes ut och in, jag hostade och spydde, blev grön i ansiktet och tycke nog att min far var galen som rökte.
Detta höll sig levande i minnet fram till nionde klass då grupptrycket övetrumfade minnet.
Enligt en del undersökningar har jag således varit rökare i 50 år innan jag blev vejpare.

Ville nämna detta för att visa på hur galet det kan bli när man presenterar "fakta".
En person som tar ett bloss på en e-cigarett och sedan efter lång tid blir rökare är intäckt för att vejping leder till fler rökare.
Komplett galet enligt min ringa mening.

Har läst detta flera gånger nu, och delger bara mina tankar.

Osannolik att en vejpare skulle vilja byta ut alla sina goda favoriter mot en cigarett.
Det som skiljer moderna digitala e-cigg från analoga cigaretter är lite som en elbil.
Den förbränner inget fossilt, går tyst och fint, och förstör inte luften för alla andra.

Att moderna vejpdon ger en behaglig och smakfull upplevelse kan ingen cigg ersätta.
Tänker då på smaken en cigg har, jämfört med våra moderna e-cigg är vätskor godare.
Mycket godare, och valmöjligheterna är enorma, speciellt för dom som blandar själv.

Mina studiovänner tycker idag så här om ciggaretter: https://youtu.be/oNtIUYyycbg

Jag kan bara hålla med, :ugeek: och dom som säger annat är ute och cyklar.
MTLNautilus1,8ΩTwistedSSDIYSquonkMINT

Bild
*** https://www.instrumentalsforever.com/ ***
Användarvisningsbild
Klickmans
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Återgå till E-cigaretter i media och politikens värld