• Annonser
The Milkman

E-cig exploderade på bussen

Diskutera om e-cigaretter i media och politikens värld. Posta gärna länkar till artiklar, studier eller liknande här.

Re: E-cig exploderade på bussen

Inläggav ohman » fre 23 dec 2016, 15:33

Så sjukt att de vill förbjuda något för att vissa folk är idioter, det är som att förbjuda el-uttag för att man kan stoppa 2 spikar i uttaget ...
Användarvisningsbild
ohman
The one and only vejpare
The one and only vejpare

Inläggav Klickmans » fre 23 dec 2016, 15:42

ohman skrev:Så sjukt att de vill förbjuda något för att vissa folk är idioter, det är som att förbjuda el-uttag för att man kan stoppa 2 spikar i uttaget ...

Vi får kanske se något liknande barnsäkra uttag framöver, :ugeek: infällda/skyddade batteripoler.
Säkerhetstänket finns nog, det gäller bara att hitta en ny standard för hur polerna exponeras.
Detta med pol/gnistskydd är kanske något att tänka på, sannolikt är det inte ent svårt att lösa.

Man har ju lov att hoppas, och evolutionen står aldrig still.
Senast redigerad av Klickmans fre 23 dec 2016, 15:43, redigerad totalt 1 gång.
MTLNautilus1,8ΩTwistedSSDIYSquonkMINT

Bild
*** https://www.instrumentalsforever.com/ ***
Användarvisningsbild
Klickmans
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Inläggav Assarélius » fre 23 dec 2016, 15:43

Lite på förhand, ursäkta min frustration..

Problemet är och kommer allltid vara arroganta konsumenter.

Det dröjde inte mer än 2 klicks efter att jag googlade vape mod (6 månader sen eller så) och 4 rader senare i den artikeln vars ord jag landat i, som jag inte mer än lusläste: framgick att, dessa batterier skall alltid förvaras så att de inte kommer i direktkontakt med något annat.

Är man en arrogant typ som oftast också anses vara en allvetande (fjant) så vet man "bättre själv", då har man hellre inte läst denna typ av artikel eller satt sig in i något oavsett format och därav utgår ifrån att ett batteri är ett batteri, oavsett vad.

Denna typen av individ väl inne i en butik kommer garanterad ha näsan uppe vädret och säljaren kanske tom känner, neh denna är det inte värt att nämna något för: antingen för att, denna verkar kunna eller denna kommer ändå inte lyssna.

Visst är det så att återförsäljare inte skickar med en liten ask, men skulle konsumenten nämnt ovan använt den bara för att? Ja 1 av 10 isf.. vi kan beskylla återförsäljaren för det isf.. men vad händer med de andra 9..?

Visst är det så att tillverkaren inte har jävla massa varningstecken på produkten, vi beskyller de för det (hade i fallet specifikt ovan fortfarande inte räddad mer än 1 av 10 igen) så 8 av 10 återstår..

Så i slutändan är det användaren som bär ansvaret och är den då en arrogant (ursäkta ordvalet) åsna så blir det såhär.

Negativ publicitet är _det sista_ vi behöver och det är dessa typer som omedvetet i sin arrogans i frågan ser till att vi blir reglerade och inte kommer kunna ha en chans mot regeringar och dess skatter eller drivkraften bakom (tobaksjätten) med sin agenda.

När allmänhetens "ingen ståndpunkt"/vet ej ställning förvandlas till det negativa med skrämseltaktik så blir det en outhärdlig uppförsbacke..

Hur jävla svårt kan det vara....!

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Användarvisningsbild
Assarélius
Ånglok
Ånglok

Inläggav ohman » fre 23 dec 2016, 16:25

Inget att be om ursäkt för Assar, jag läste på som fan innan jag köpte min första vape apparat men det gör jag om all elektronik, tycker det är en självklarhet
Användarvisningsbild
ohman
The one and only vejpare
The one and only vejpare

Inläggav Kspar » fre 23 dec 2016, 18:32

Men sen är vi ju också en självvald skara entusiaster här på forumet och inte medelsvensson. Nästan alla är... inte idioter nödvändigtvis men åtminstone för lata för att faktiskt försöka tänka till. Synd att allt ska behöva barnsäkras bara, jag skulle ju klara mig utan att storebror springer runt med skumgummi och klär in alla hörn.
Användarvisningsbild
Kspar
Vejping for the world
Vejping for the world

Inläggav ohman » fre 23 dec 2016, 18:40

Jo det är sant medelsvensson köper datorer på Elgiganten ^^
Användarvisningsbild
ohman
The one and only vejpare
The one and only vejpare

Inläggav allen » fre 23 dec 2016, 18:46

<offtopic>
Det har även hänt att jag köpt datorer på Elgiganten.
Och då har jag arbetat med datorer sedan slutet på 80-talet. ^^

En färdigbestyckad märkesdator är densamma oavsett var man köper den. ;)
</offtopic>
Användarvisningsbild
allen
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Inläggav ohman » fre 23 dec 2016, 18:48

Köper aldrig färdig byggda datorer, plockar ihop grejer själv sen bygger ihop mycket bättre och billigare var min poäng =)
Användarvisningsbild
ohman
The one and only vejpare
The one and only vejpare

Inläggav ohman » fre 23 dec 2016, 19:37

Kan ju också tillägga att mod skaparna är idioter då till exempel min Alien 220 kräver ca 36.67 amp när batteriet är typ dött om man kör 220 watt, eller 25 amp batteri på 75 watt singel batteri när det är typ dött batteri detta är räknat med att modet är 100% effektivt vilket de inte är så det underlättar ju inte att saker sprängs från höger till vänster, watt kriget är farligt om man inte förstår amp, men kan gissa att de använder helt fel batterier då de jag använder pyser inte exploderar om något går fel, gjorde en tabbe på en hybrid mekaniskt mod så vet skillnaden ^^
Användarvisningsbild
ohman
The one and only vejpare
The one and only vejpare

Inläggav Klickmans » fre 23 dec 2016, 19:49

ohman skrev:Kan ju också tillägga att mod skaparna är idioter då till exempel min Alien 220 kräver ca 36.67 amp när batteriet är typ dött om man kör 220 watt, eller 25 amp batteri på 75 watt singel batteri när det är typ dött batteri detta är räknat med att modet är 100% effektivt vilket de inte är så det underlättar ju inte att saker sprängs från höger till vänster, watt kriget är farligt om man inte förstår amp, men kan gissa att de använder helt fel batterier då de jag använder pyser inte exploderar om något går fel, gjorde en tabbe på en hybrid mekaniskt mod så vet skillnaden ^^

1+
MTLNautilus1,8ΩTwistedSSDIYSquonkMINT

Bild
*** https://www.instrumentalsforever.com/ ***
Användarvisningsbild
Klickmans
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

FöregåendeNästa

Återgå till E-cigaretter i media och politikens värld