• Annonser
The Milkman

Volish TENSE (2ml) TPD

Allt om tankarna på e-cigaretter.

Volish TENSE (2ml) TPD

Inläggav TommyHje » fre 06 jul 2018, 19:20

Hej alla medlemmar i sommarvärmen......
Jag fick igår en Volish TENSE (2ml) TPD utav en vän och jag frågade om det var en sub ohm tank men ha sa att det inte är det,när jag sätter den på min mod visar ohmen 0.28 och det blir lite svårt att vapa min 20mg juice.

Vet någon av er här om det finns andra coils till denna tank,jag hittar inte och vet inte om denna säljs av någon av våra svenska vänner!?

Jag vajpar MTL och vill ha grejjer som passar för det!

:Thanks

/Tommy
TommyHje
Vejping är vardag
Vejping är vardag

Re: Volish TENSE (2ml) TPD

Inläggav allen » lör 07 jul 2018, 04:11

Volish är ett polskt företag/märke och ersättningscoilar till dess clearomizer finns i många polska onlinebutiker, t.ex. här:
http://ismoking.pl/en/grzalki-warszawa-centrum/6212-Grzalka-Volish-Alpha-Tense-TPD.html

De coilar som Volish erbjuder till den tanken finns i 0,3Ω, 0,5Ω och 0,6Ω.

Nu är det så att Volish Tense inte är något annat än en rebrandad Vaporesso Tarot Nano, och tanken är således en rebrandad Vaporesso VECO Tank.

Alltså borde alla coilar som passar till Vaporesso VECO fungera i din tank. Och då finns det mer att välja på:

De traditionella EUC-coilarna tillverkas i 0,2Ω, 0,3Ω, 0,4Ω, 0,5Ω och 1,4Ω.
De keramiska EUC-coilarna finns i 0,3Ω, 0,5Ω 0,6Ω, och 1,3Ω.

I de traditionella är det claptontråd av Kanthal och i de keramiska är det SS 316L. De sistnämnda går alltså att använda i TC-läge.

Nu är VECO konstruerad för lätt restriktiv DL och sub-ohm (din vän har fel) så risken är att coilar över 0,6Ω inte ger något vidare lyckat resultat. 20 mg/ml blir som du redan vet inte roligt i en sån miljö.
Du borde alltså överväga att använda en annan tank som är bättre lämpad för dina förutsättningar med den modden.
Användarvisningsbild
allen
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Inläggav TommyHje » lör 07 jul 2018, 10:57

Jag älskar er på detta forum!!! :D

Snacka om svar på frågan,här finns alltid någon som på ett underbart och "nördigt" härligt sätt kan förklara för en "idiot" hur saker och ting står till..... Blir lika glad och imponerad varje gång.... :Thanks

Okej då har jag en Volish TENSE tank över som jag verkligen gillade utseende och storlek på bred och kort.

Någon som vil ha denna tank så är det bara pm:a mig så får du den,har allt för mycket grejjer liggandes som jag inte använder...

Ha en underbar helg alla härliga "nördiga" fantastiska medlemmar..... :lol: :lol: :lol:

/Tommy

allen skrev:Volish är ett polskt företag/märke och ersättningscoilar till dess clearomizer finns i många polska onlinebutiker, t.ex. här:
http://ismoking.pl/en/grzalki-warszawa-centrum/6212-Grzalka-Volish-Alpha-Tense-TPD.html

De coilar som Volish erbjuder till den tanken finns i 0,3Ω, 0,5Ω och 0,6Ω.

Nu är det så att Volish Tense inte är något annat än en rebrandad Vaporesso Tarot Nano, och tanken är således en rebrandad Vaporesso VECO Tank.

Alltså borde alla coilar som passar till Vaporesso VECO fungera i din tank. Och då finns det mer att välja på:

De traditionella EUC-coilarna tillverkas i 0,2Ω, 0,3Ω, 0,4Ω, 0,5Ω och 1,4Ω.
De keramiska EUC-coilarna finns i 0,3Ω, 0,5Ω 0,6Ω, och 1,3Ω.

I de traditionella är det claptontråd av Kanthal och i de keramiska är det SS 316L. De sistnämnda går alltså att använda i TC-läge.

Nu är VECO konstruerad för lätt restriktiv DL och sub-ohm (din vän har fel) så risken är att coilar över 0,6Ω inte ger något vidare lyckat resultat. 20 mg/ml blir som du redan vet inte roligt i en sån miljö.
Du borde alltså överväga att använda en annan tank som är bättre lämpad för dina förutsättningar med den modden.
TommyHje
Vejping är vardag
Vejping är vardag

Inläggav TommyHje » mån 09 jul 2018, 21:28

Nu har jag kollat runt på nätet men alla "feta" tankar jag hittar levereras med coils från typ 0.12-0.16 eller liknande,är alla dessa typ subohm/DL tankar!?

Jag kör med mina Aspire tankar och är jätte nöjd med dom men vissa moddar kräver lite "biffigare" prylar för att det ska se rätt ut liksom!

När jag går in på en site som säljer dessa prylar hur ska jag veta att jag köper en MTL tank?

På vapes.se står det iofs MTL på Nautilus 2 :an (den har jag och är super nöjd) men är det så att alla andra är DL tankar!?

Har hållit på länge med det här men eftersom min arsenal med subohm och DL tankar bara växer så vill jag veta nästa gång jag handlar att jag får rätt.

/Tommy
TommyHje
Vejping är vardag
Vejping är vardag

Inläggav Klickmans » tis 10 jul 2018, 01:54

:OT

Missa inte detta om MTL viewtopic.php?f=8&t=10374&p=62395#p62395
Denna kan funka perfectamento även för dig, läs tråden och avgör själv.
För övrigt är den kommentar Allen postade helt i en masterclass för sig.

Googlemaster, :? he is.
Användarvisningsbild
Klickmans
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Inläggav Swedish vaper » tis 10 jul 2018, 06:36

Subohm betyder att coilen är under 1 Ohm. Säger i och för sig inget om DL/MTL men det brukar inte vara lämpligt med låga Ohm för MTL.
Nautilus mfl tankar körs lämpligen med coils över 1 Ohm vid MTL.
Detta kan nog räknas som ett riktmärke om man vill hitta en MTL tank.

Det viktigaste vid MTL är ett tight luftflöde. Idag görs de flests tankar med stockcoils för DL. Men det finns endel rebuildable tankar som lämpar sig för MTL. Då tänker jag på tex Berserker RTA, Skyline RTA Kayfun Prime mfl. Med rebuildables kan du själv anpassa motståndet så att du får en bra MTL vape. Satsa i så fall på en coil som landar på ca 1 Ohm.
Rökfri vejpare sedan 131006
Här för att lära mig mer och för att hjälpa andra.
Skicka gärna PM om du tror jag kan hjälpa dig.

http://www.swedishvaper.se
Användarvisningsbild
Swedish vaper
Jedi Vaper
Jedi Vaper

Inläggav TommyHje » tis 10 jul 2018, 19:09

Klickmans skrev::OT

Missa inte detta om MTL viewtopic.php?f=8&t=10374&p=62395#p62395
Denna kan funka perfectamento även för dig, läs tråden och avgör själv.
För övrigt är den kommentar Allen postade helt i en masterclass för sig.

Googlemaster, :? he is.

Den ska jag absolut pröva,Men den har inga utbytbara coils? Kan man köpa lösa kompletta tankar med nya coils eller hur är tanken!?
Har en Aspire Breez och även den imponerar (riktigt skön storlek på den).

Någon svensk åf som har den!?

/T
TommyHje
Vejping är vardag
Vejping är vardag

Inläggav TommyHje » tis 10 jul 2018, 19:16

Swedish vaper skrev:Subohm betyder att coilen är under 1 Ohm. Säger i och för sig inget om DL/MTL men det brukar inte vara lämpligt med låga Ohm för MTL.
Nautilus mfl tankar körs lämpligen med coils över 1 Ohm vid MTL.
Detta kan nog räknas som ett riktmärke om man vill hitta en MTL tank.

Det viktigaste vid MTL är ett tight luftflöde. Idag görs de flests tankar med stockcoils för DL. Men det finns endel rebuildable tankar som lämpar sig för MTL. Då tänker jag på tex Berserker RTA, Skyline RTA Kayfun Prime mfl. Med rebuildables kan du själv anpassa motståndet så att du får en bra MTL vape. Satsa i så fall på en coil som landar på ca 1 Ohm.

Tack än en gång för ett bra svar och förklaring,problemet jag har är att jag inte kan förstå när jag ska beställa vad det är för tank,subohm brukar ju stå i annonsen men sällan MTL. Eller är det så att MTL är väldigt få som tilverkar!?

Har kollat på SMOK tankar och dom skriver ju inte ens ut vad det är för ohm utan kallar dom för några bokstäver och siffror som jag inte förstår alls,annar har ju det märket ganska "feta" tankar. :lol:

Jag glömde kanske skriva att jag söker en tank med färdiga coil,inget som jag ska behöva mecka med utan bara ta ett nytt coil och byta när det är dax.

Tacksam för alla förslag..... :Thanks

/Tommy
TommyHje
Vejping är vardag
Vejping är vardag

Inläggav Swedish vaper » tis 10 jul 2018, 21:24

Det är tyvärr sällsynt med MTL tankar för stockcoils idag. För några år sedan fanns en uppsjö. En bra liten tank från förr var Evod. Finns faktiskt på FT.
Smoks tankar är utan tvekan DL tankar för stora moln.
Rökfri vejpare sedan 131006
Här för att lära mig mer och för att hjälpa andra.
Skicka gärna PM om du tror jag kan hjälpa dig.

http://www.swedishvaper.se
Användarvisningsbild
Swedish vaper
Jedi Vaper
Jedi Vaper

Inläggav TommyHje » tis 10 jul 2018, 21:49

Swedish vaper skrev:Det är tyvärr sällsynt med MTL tankar för stockcoils idag. För några år sedan fanns en uppsjö. En bra liten tank från förr var Evod. Finns faktiskt på FT.
Smoks tankar är utan tvekan DL tankar för stora moln.

Ja inte är det lätt att hitta,men har ju ingen direkt brådska. Är väl mer så att när min ad/hd hjärna har bestämt sig för något så ska det lösas på en gång liksom......

Alla dessa RTA tankar finns ju men då är det ju mecka som gäller eller finns det färdiga coils till någon!?

/T
TommyHje
Vejping är vardag
Vejping är vardag

Nästa

Återgå till Cartomizer och clearomizer