• Annonser
The Milkman

1 månad rökfri

Här kan medlemmar presentera sig!

1 månad rökfri

Inläggav laztur » tis 22 sep 2015, 20:42

Tjenare,

Är väl på sin plats att jag skriver ett par rader här...

Försökte sluta röka för sisådär ett och ett halvt år sedan med något billigt startpaket ifrån butiken i vällingby, där en polare varit och köpt samma paket. Tyvärr smakade ju de flesta juicerna i de pennorna mest som man försökte puffa på en blandning gjord på det man har i badrumsskåpet. Uppgraderade till något billigt aspirepaket med variabel volt och utbytbara brännare vilket iaf var puffbart som cigersättning när jag blandade tobaks och mentholjuicen jag hade ståendes hemma, men snabbt var man tillbaka på över ett paket vanliga om dagen igen :(

Det är nu jag vill tacka Er alla som skrivit rekommendationer och hjälpt de andra nybörjarna här på forumet. Det är tack vare Er som jag faktiskt varit helt fri från vanliga cigg i en månad nu. Såg i flera trådar att det rekommenderades att maila Esmokes med sina funderingar och förväntningar på eciggen. Slutade efter lite mail fram och tillbaka med att jag samma dag swishade över stålar för ett Kanger subox kit och ett par juicer vilket låg på posten och väntade dagen efter (sjuk service). DET här fungerar verkligen som ersättning för mig. Har inte rört en cigg sen jag laddade min första 0,5 coil med nana cream :D

Som pricken över I:t verkar det som att jag är road av att snöa in på såna här nördigheter och idag ramlade jag in på ciggoteket (farligt att ha en sån affär så nära sig), och köpte tråd, bomull och lite ny juice för att bygga mina första egna coils till suboxen (vart helt ok till min förvåning).

Vad nästa steg i den här djungeln är har jag inte riktigt bestämt mig för, men efter att ha plöjt igenom alla trådar och Calles youtube lutar det åt en RDA att ha för lite kvällsnjutning här hemma :D (om det funkar på min kangermod).

Tack igen för all hjälp ni givit mig indirekt genom att svara på alla nybörjarfrågor. Fler kommer komma framöver från mig har jag en känsla av :D
laztur
Ånglok
Ånglok

Re: 1 månad rökfri

Inläggav calle » tis 22 sep 2015, 21:00

fan va kul att det funkar för dig och bra jobbat med att göra dig av med ciggen! nu är det bara att fortsätta du kommer se vejp världen är stor och där är alltid nytt att sätta tänderna i hahahaha kör hårt !
Min Youtube kanal! Var med och prenumerera
http://www.youtube.com/channel/UCG5vbpwupy371vTaQvOxD4w

Ecigg Sverige Blogg
http://www.eciggsverige.nu
Användarvisningsbild
calle
Moderator
Moderator

Inläggav Swedish vaper » tis 22 sep 2015, 21:29

Välkommen hit. Roligt att läsa din berättelse och att du känner att du fått vägledning och hjälp. Det är just detta som jag känner är forumets stora uppdrag.
[Klicka här för att visa originalbilden]
Bild
Här för att lära mig mer och för att hjälpa andra.
Skicka gärna PM om du tror jag kan hjälpa dig.

http://www.swedishvaper.se
Användarvisningsbild
Swedish vaper
Jedi Vaper
Jedi Vaper

Inläggav mrvape » tis 22 sep 2015, 21:57

Så härligt höra och läsa . Dom där pennorna är inte mycket och hänga i granen.
Välkommen hit och diskutera med oss alla :)
Grattis till ett bra köp av Mod.

Självklart ska du testa på RDA :)
Och grattis till första månaden som rökfri ifrån analoga, riktigt farligt, de gav mig nästan Kol.
Helt annat med vejping. Mycket bättre andning nu :)
Och jag vejpar mycket. 8-15ml per dag :mrgreen:

Keep on vaping, och njut av alla sköna prylar som finns och alla goda juicer :)
Analoga är 90tal. Vejping is future, och the future is now som en känd vejpare säger i staterna :mrgreen:
Trevlig helg på er alla. Keep on vaping !!!
Användarvisningsbild
mrvape
Master-vejpare
Master-vejpare

Inläggav allen » ons 23 sep 2015, 04:15

Välkommen hit laztur.
Det ser ju ut som om du kommit in på rätt väg med det här nu. Till skillnad från förr är det bara plånboken som får lida nu.
:D
laztur skrev:Som pricken över I:t verkar det som att jag är road av att snöa in på såna här nördigheter

Jag skulle tro att det gäller för de flesta av oss som kamperar här. :geek:

laztur skrev:idag ramlade jag in på ciggoteket (farligt att ha en sån affär så nära sig)

Men ack så praktiskt, inte minst var gäller plånbokshygien. :D

laztur skrev:lutar det åt en RDA att ha för lite kvällsnjutning här hemma (om det funkar på min kangermod)

Det ska nog fungera i de flesta fallen. Kbox Mini avsaknad av en fjädrad 510-pinne gör att man kan befara en del problem där.
Men jag har läst och hört om förvånansvärt få fall där det det varit ett problem i praktiken.
Användarvisningsbild
allen
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Inläggav Klickmans » sön 27 sep 2015, 18:22

laztur skrev:Tjenare,

Är väl på sin plats att jag skriver ett par rader här...

Försökte sluta röka för sisådär ett och ett halvt år sedan med något billigt startpaket ifrån butiken i vällingby, där en polare varit och köpt samma paket. Tyvärr smakade ju de flesta juicerna i de pennorna mest som man försökte puffa på en blandning gjord på det man har i badrumsskåpet. Uppgraderade till något billigt aspirepaket med variabel volt och utbytbara brännare vilket iaf var puffbart som cigersättning när jag blandade tobaks och mentholjuicen jag hade ståendes hemma, men snabbt var man tillbaka på över ett paket vanliga om dagen igen :(

Det är nu jag vill tacka Er alla som skrivit rekommendationer och hjälpt de andra nybörjarna här på forumet. Det är tack vare Er som jag faktiskt varit helt fri från vanliga cigg i en månad nu. Såg i flera trådar att det rekommenderades att maila Esmokes med sina funderingar och förväntningar på eciggen. Slutade efter lite mail fram och tillbaka med att jag samma dag swishade över stålar för ett Kanger subox kit och ett par juicer vilket låg på posten och väntade dagen efter (sjuk service). DET här fungerar verkligen som ersättning för mig. Har inte rört en cigg sen jag laddade min första 0,5 coil med nana cream :D

Som pricken över I:t verkar det som att jag är road av att snöa in på såna här nördigheter och idag ramlade jag in på ciggoteket (farligt att ha en sån affär så nära sig), och köpte tråd, bomull och lite ny juice för att bygga mina första egna coils till suboxen (vart helt ok till min förvåning).

Vad nästa steg i den här djungeln är har jag inte riktigt bestämt mig för, men efter att ha plöjt igenom alla trådar och Calles youtube lutar det åt en RDA att ha för lite kvällsnjutning här hemma :D (om det funkar på min kangermod).

Tack igen för all hjälp ni givit mig indirekt genom att svara på alla nybörjarfrågor. Fler kommer komma framöver från mig har jag en känsla av :D

Välkommen, hoppas du kommer att trivas här. (Har funkat bra för mig)
Användarvisningsbild
Klickmans
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Återgå till Presentation