• Annonser
The Milkman

Nybörjarrecension, mig själv

Här kan du skriva dina och läsa andras recensioner av hårdvara (Atomizers, APVs, Mods, etc).

Moderator: Recension Moderator

Nybörjarrecension, mig själv

Inläggav galnasmeden » tor 15 jan 2015, 06:51

Fick igår eftermiddag vid 16-tiden min leverans, Mitt första vejp-paket.
2st Startpaket Aspire Premium Starter Kit, 1 till mig och 1 till min bättre hälft.

Som helt ny på området var jag skeptisk (kanske är jag det fortfarande en aning) till detta fenomen vape.

Jag hade beställt e-juice kaffe och cappuccino smak. Båda med 12mg nikotin.
Jag fick 2 flaskor choklad på köpet och ett par tomma flaskor. Jag antar att man kanske ska blanda/mixa själv om man vill.

Frugan tog kaffe i sin och jag tog cappucino. Det var lite trixande fram och tillbaka innan jag hittade den inställningen jag vill ha (tror jag). Frugan hade det lite svårare med kordinationen, suga och trycka samtidigt :oops: :D
Hon fick ett par "kallsupar" och hostade en stund. Men hon kom in i det snabbare än jag trodde och tyckte att hennes kaffesmak var bra.
Jag själv har rökt vattenpipa en del och fattade galoppen direkt.

Jag åt middag och gjorde mig redo för jobbet (jobbar natt). Fyllde nautilus mini, som följer med paketet, så gott det gick. Stoppade resten av 10ml flaskan i fickan. För inte f^n skulle Nautilus räcka hela natten. Tog med mig mina cigg för jag var övertygad om att jag skulle behöva dom.

kl19:50
Jag introducerade min nya vän Aspire till mina kollegor. Alla hälsade artigt och ville känna på Aspire och trycka på hennes knapp.

Jag brukar röka ungefär 1 cigg i timmen i vanliga fall på jobbet. Jag hade rökt en cigg i bilen på väg till jobbet och jag hade ju mina cigg i fickan och var väl förberedd.

Jag sög på Aspire lite då och då och mina kollegor som är ickerökare retade och skrattade åt mig. Klockan tickade på och jag märkte att den hade blivit 23:45 och det var dags att göra en ramplista (kolla vilka vagnar som är inne i depån och vilka som står i verkstaden) och kom på mig själv att jag inte hade gått ut för att ta rökpaus.
Jag gick ut, startade bilen och tände en cigg. Jag rökte ungefär hälften och märkte att det inte smakade som det brukade.
Jag vet inte om jag inbillade mig eller om det verkligen var så. I vilket fall som helst så slängde jag ciggen efter halva. Den smakade inte bra.

Jag gjorde ramplistan och kom tillbaka och berättade för mina kollegor om min upplevelse.
Dom sa att dom hade lagt märke till att jag inte gick ut för att ta mina pauser men att ciggen smakade illa, det var nog bara inbillning.
Den ena kollegan vart intresserad och frågade om han kunde få smaka/testa.
Självklart fick han det. Han älskade cappucciono smaken. Han började genast ställa frågor:
Vart har du köpt den, vad kostade den, finns det bara den smaken osv osv
Jag hjälpte honom med lite googling och Calles youtube filmer.
Killen blev såld fastän han inte röker. Han ska köpa 1 imorgon (det blir ju idag för vanliga människor).

Jag är hemma nu sen ca 1 timme tillbaka och ciggen ligger i min jackficka än.
Min kära Aspire har ca 1mg kvar och jag suger på henne lite då och då. Hon knorrar o knastrar lite men det märks att hon gillar det lika mycket som jag.

Jag ber om ursäkt för att min recension inte handlade om hårdvaran utan snarare om mig och min första upplevelse. Om Admin tycker att detta är totalt galet så har jag full förståelse. Men vi kommer inte att vara bästisar!

Jag tackar ALLA här på forumet som har gett mig så mycket trevlig, nyttig och informationsrik läsning om Vaping. Tack Calle för dina recensioner!!!

Jag är nog såld på Vape.

PS jag har jobbat hela natten så jag ber om ursäkt för alla skrivfel DS
Användarvisningsbild
galnasmeden
Ny medlem

Re: Nybörjarrecension, mig själv

Inläggav calle » tor 15 jan 2015, 10:31

Fan va kul ! Roligt att du märkte resultat direkt och att ciggen inte smakar som det brukar kommer du märka ännu mer ju längre tid du har mellan dem. Jag tog ett bloss efter ett par veckor FY FAN galet vidrigt.

Ju längre du är ifrån dem desto mer skillnad kommer du märka på smaker och lukter allt kommer bli bättre :) kör på och lycka till
Min Youtube kanal! Var med och prenumerera
http://www.youtube.com/channel/UCG5vbpwupy371vTaQvOxD4w

Ecigg Sverige Blogg
http://www.eciggsverige.nu
Användarvisningsbild
calle
Moderator
Moderator

Inläggav galnasmeden » lör 24 jan 2015, 07:42

Det blir min 10e dag idag med min nya last, vejp.
Jag har rökt 7 cigaretter under dessa dagar och ingen av dessa cigg har jag rökt till "botten".
Dom smakar f*n illa. Det är väl inbillning men jag tycker mig känna all onyttyttighet man drar i sig.

Dom 2 sista dagarna har jag inte rökt någon cigarett alls. Detta efter ca 33 års rökande.
Kanske beror det på det stora lagret av e-juice jag köpte och att det är så spännande att prova alla nya smaker.

Jag vejpar upp ca 1ml juice, 12mg nikotin/ dag. Häromdagen använde jag en e-juice med honungsmelon-smak. Den var så god att jag drog i mig 2ml hahahaha.
Med den farten kommer det att ta en evighet innan mina juicer tar slut.
Donet jag använder är Aspire premium kit med Nautilus tanken som ingår.

Mina kollegor på jobbet blev imponerade och vi har gemensamt beställt 10 nya startkit.
Kanske blir vår arbetsplats en "Vejparnas arbetsplats".

Jag är grymt tacksam att jag hittade detta vejpfenomen.
edit: Det sista paketet cigaretter jag köpte för snart 2 veckor sedan ligger kvar i bilen helt oöppnad. Jag ska ha den som ett minne för just "Det sista paketet jag köpte".
Användarvisningsbild
galnasmeden
Ny medlem

Re: Sv: Nybörjarrecension, mig själv

Inläggav Swedish vaper » lör 24 jan 2015, 10:26

Det är alltid lika roligt att höra hur andra klarat övergången från tobak till vejpande.
Bra jobbat!
Har själv gjort samma resa och har bara goda erfarenheter. Bättre smak på mat etc, bättre ork, bättre sömn (andas lättare), bättre lukt mm. Kort sagt bättre liv.
Så kämpa på och njut av ditt nya liv.
Här för att lära mig mer och för att hjälpa andra.
Skicka gärna PM om du tror jag kan hjälpa dig.

http://www.swedishvaper.se

Bild
Användarvisningsbild
Swedish vaper
The one and only vejpare
The one and only vejpare

Inläggav calle » lör 24 jan 2015, 11:15

Grymt bra jobbat och fortsätt sprid info om ecigg vi behöver alla sprida så mycket det går.
Min Youtube kanal! Var med och prenumerera
http://www.youtube.com/channel/UCG5vbpwupy371vTaQvOxD4w

Ecigg Sverige Blogg
http://www.eciggsverige.nu
Användarvisningsbild
calle
Moderator
Moderator

Inläggav kendough » lör 24 jan 2015, 13:24

Härlig läsning!.. Sen jag köpte mitt första Ego batteri å iclear30 i början av april förra året har jag rökt noll cigg och är sjukt nöjd med mitt beslut. Det enda man kan säga är dåligt med dessa prylar är att man alltid vill köpa något nytt :lol:

Välkommen till vapevärlden =)

///Kenneth
Puff puff!
Användarvisningsbild
kendough
Puffar lite bara
Puffar lite bara

Inläggav galnasmeden » lör 24 jan 2015, 17:16

Ni är underbara!!!

Ni ska ha all credit. Det tog mig faktiskt nästan 1 månad innan jag bestämde mig. Det som fick mig att verkligen bestämma mig var NI.
Alla era inlägg och filmer på utube. Grymt jobbat!

Tack till er ALLA!
Det är nu livet börjar "lutar mig tillbaka och inhalerar oh my lemon pie".
Användarvisningsbild
galnasmeden
Ny medlem

Inläggav Klickmans » mån 31 aug 2015, 21:04

Intressant läsning, jag har valt samma paket fast Aspire KI standard.

http://swecig.se/e-cigarett-startpaket/ ... me=classic

Ungefär samma grejor, och det är samma tillverkare.
MTLNautilusDIYMINTMIXΩSubtankOPTIMA

Bild
Made in China :? Cloned in Shenzhen Alley
Användarvisningsbild
Klickmans
The Chosen One
The Chosen One

Inläggav ninja » lör 19 dec 2015, 22:47

Min historia:Jag är en äldre dam på 75 år som rökt utan uppehåll sedan jag var 15, alltså i 60 år.
Fick en liten fläck på ena lungan och blev naturligtvis lite ängslig. Tänkte ge e-cigaretter en chans.
Nu har jag varit helt utan vanliga cigaretter i 5 månader. Inte en endaste vanlig cigarett på dessa månader.
Min hosta försvann som i ett trollslag, jag njuter av att slippa aska och äcklig tobaksstank och har ingen längtan efter mina gamla giftpinnar.
Håller mig till menthol 18 mg/ml, skall väl försöka minska så småningom.

Ger mig själv en klapp på axeln :-) :Thanks
ninja
Ny medlem

Inläggav Klickmans » lör 19 dec 2015, 22:53

ninja skrev:Min historia:Jag är en äldre dam på 75 år som rökt utan uppehåll sedan jag var 15, alltså i 60 år.
Fick en liten fläck på ena lungan och blev naturligtvis lite ängslig. Tänkte ge e-cigaretter en chans.
Nu har jag varit helt utan vanliga cigaretter i 5 månader. Inte en endaste vanlig cigarett på dessa månader.
Min hosta försvann som i ett trollslag, jag njuter av att slippa aska och äcklig tobaksstank och har ingen längtan efter mina gamla giftpinnar.
Håller mig till menthol 18 mg/ml, skall väl försöka minska så småningom.

Ger mig själv en klapp på axeln :-) :Thanks

Tänkte på min egen mor när jag läste detta, hon vägrar släppa sin cigg.
Har försökt, men hon gillade inte min nya elektriska cigarett alls, hosta.

Det är bara att gratulera dig, starkt gjort efter så många år!

:ugeek:
MTLNautilusDIYMINTMIXΩSubtankOPTIMA

Bild
Made in China :? Cloned in Shenzhen Alley
Användarvisningsbild
Klickmans
The Chosen One
The Chosen One

Nästa

Återgå till Recensioner av Hårdvara