• Annonser
The Milkman

Mini recension och första intryck.

Här kan du skriva dina och läsa andras recensioner av hårdvara (Atomizers, APVs, Mods, etc).

Moderator: Recension Moderator

Mini recension och första intryck.

Inläggav Mete » mån 04 apr 2016, 21:48

Har fått en del vapemail denna vecka så jag tänkte dela av mig med mina första intryck av det jag har fått in. Kanske hjälper det någon eller så hjälper någon mig med vissa problem jag stött på.
Har fått in:

Smok Micro kit
Griffin RTA
Derringer RDA(Klon)
Velocity RDA(Klon)
Sapor RDA
Reuleaux R200

Smok Micro kit: En väldigt bra kit enligt mig, 80w modd och en micro tank som trots enorma moln även har finfin smak i clapton coilen. Har inte provat SS coilen ännu, då min första coil fortfarande producerar riktigt bra smak. Måste dock nämna att Micro tanken fullkomligt slukar juice, eller rättare sagt coilsen. Inga större problem för mig då jag DIY:ar. Nuvarnade priserna verkar lite dyra, jag fick den för under 500 när det var påskrea. Men i slutändan är denna kit väldigt bra och jag dras till den oftare än vad jag kanske borde.

Griffin; Den är bra. Vet däremot inte om den lever upp till hypen, kan vara att jag inte lyckas med nån fenomenal build men Micro tanken har ungefär lika bra smak. Kör med dual Claptons 26/32 som ohmar runt 0.34-0.4 och om jag chainvajpar(3-4 drag) så får jag nån dry hit ibland. Men jag vet att det beror på hur jag lagt bomullen. Ska köpa in lite annat tråd kanske lite kanthal 22-24g eller SS och prova på några andra builds. Men ibland så skiner den och smaken är helt underbar, vill bara kunna sätta wickingen så jag alltid får samma upplevelse av den. Skall nämnas att den är enkel att bygga på också. Även om jag har svårare att få bra smak på velocity stil decks.

Derringer: Hade inga stora förväntingar men denna lilla rackare är en smak maskin av rang. Kör ofta enkla coils som ohmar runt 0.6 och smaken sitter som ett smäck. Använder den ofta för att smaka av mina juicer. För runt 100 lappen är den störtbra. Oringsen och kvaliten på denna klon är riktigt bra den känns stabil.

Velocity RDA: Kvaliten på den är bra, skulle vilja se att den satt lite bättre, men för 8$ så är det bra nog. Jag har även svårt för byggen på denna också. Mycket moln men lite smak tyvärr. Om nån orkar läsa allt detta släng in lite build alternativ om ni har lust(har sökt på forumet och hittat några redan) Stor deck att bygga på och även den enkel att få in sina spolar. Sen är luftflödekontrollen lite knepig då oringsen på bottnet snurrar lite för enkelt, ska försöka ersätta dessa.

Reuleaux r200: Har nog spenderat minst tid med denna, men byggkvaliten verkar riktigt bra även om jag är lite rädd för mina batterier när dem ska in. Köpte tre vtc4 bara för att kunna köra lita galna byggen om jag skulle vilja. Kommer dock nog att köpa in lg batterier(3000mah 20a) så att batteritiden även är bra. Det enda som oroar mig är att 510 pinnen är lite dålig på dessa och jag skruvar inte in ån av mina tankar eller rda:n fullt in.

Sapor RDA: SMAAAAAAAK! har släng i lite olika byggen och den presterar riktigt bra. Smaken är, för mig iaf, otroligt bra. Den är även billig. Enda irriterande är att Wotofo lagt in världens svagaste o ringar. Har ersatt en av dem då den gled av rätt så enkelt. Jag tycker om att behöva dra lite för att få upp skalet. Ska göra en beställning på orings och prova mig fram. Även om den har problem med ringarna så är det värt varenda krona. Köpte den för 15$ på Fasttech, femton goddamn dollar!

Vet inte varför mina bilder alltid är sidleds :)
[Klicka här för att visa originalbilden]
Bild
Mete
Vejpare
Vejpare

Re: Mini recension och första intryck.

Inläggav allen » tis 05 apr 2016, 01:02

Mete skrev:Vet inte varför mina bilder alltid är sidleds :)

Det är Tinypic som gör det.
Vill man att bilderna ska hamna rätt i länkad visning måste man plåta i liggande format.

I annat fall kan man alltid klicka på bilden och när man kommit till bilden hos Tinypic klickar man på den igen och väljer "View Raw Image".
Användarvisningsbild
allen
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Återgå till Recensioner av Hårdvara