• Annonser
The Milkman

Vapeston Ceramikas

Här kan du skriva dina och läsa andras recensioner av hårdvara (Atomizers, APVs, Mods, etc).

Moderator: Recension Moderator

Vapeston Ceramikas

Inläggav sverker » tis 03 maj 2016, 20:59

Bild

Vapeston Ceramikas

Som dripperfan så blev jag väldigt glad när Forum Admin frågade mig om jag ville göra en review på ett nytt kinesiskt företags Sub-ohm tank. Då detta inte är en produkt som jag i normalfall skulle ha övervägt att köpa själv.

Bild

När den sedan damp ned i brevlådan blev jag inte besviken. Presentationen av denna tank är top-notch. Det är ingen liten tank med sina strax över 7cm höjd inkl driptip. Till ytan väldigt snyggt maskinad, inga synliga rester eller maskinmärken. Det enda jag kan ha vissa reservationer till här är hur de löst problemet med att hålla tanken upp och ned. Mellan driptip och spole finns en fin plastfilm med ett kryss skårat. Detta är en del som garanterat kommer vara det första som ger sig i en fungerande tank.

Bild
Plastfilm som hindrar läckage (klicka för större bild)

Den uppsättning instruktioner som följer med uppmanar att köra första tanken på låg effekt för att på så sätt köra in keramiken så den den inte spräcks. Jag fyllde upp tanken med 60/40 juice och lät den stå över natten. Det intressanta är att den höll tätt. Så började testvape:a. Först på 10w, ingen ånga. 15w ingen ånga. 20w så börjar ånga komma lite smått, men inte användbar. 30w så börjar ångproduktionen bli acceptabel.

0.3ohm keramiska spolen som följer med har en ren fin smak. Klart jämförbart med att köra SS316L i dripper. Tyvärr slutar allt positiva med min erfarenhet av denhär tanken här. Efter bara vape:at ett par milliliter, så börjar det läcka ur ventilationen. Det är inte någon jätteläcka, men några timmar senare så är tanken i princip tom. Allt har gått ut via ventilationen.

Jag pratar med forum admin som också har en likadan, men som inte alls upplever samma problem med sin.

Går vidare och testar RBA spolen som också följer med. Samma här, fyller tanken och låter stå över natten. Inga läckor. Men när jag väl börjar vape:a den, men igen, så kommer jag inte igenom första tanken innan även denna börjar läcka.

Var i kontakt med vapeston för att se om det gick att få en till 0.3 coil att testa med, samtidigt som jag beställde en 3:e parts coil som från vaporesso som även den ska passa i denna tank.
Fick lovat av Tom att en ny coil skulle skickas, men den dök aldrig upp. Och vaporesso coilen från fasttech levererade tyvärr inte heller den något bättre resultat (även om jag tyckte de 0.9ohm från vaporesso coilen var lite mer lätthanterligt än 0.3ohm från vapeston).

Notera också att detta bara är ett axplock från de frustrerande upplevelser jag erhållit från denna tank. Vill bara hålla det någotsånär kort för att inte skapa en för stor klagomur av text.

Så tyvärr kan jag inte rekommendera denna tank. Inte heller villig att ge den något betyg iom att mitt ex uppenbarligen var defekt.

Är ni återförsäljare och ändå vill ge Tom och Vaporston en chans, så kan ni nå honom på : tom(at)vapeston.com

Bild
Innehåll i paketet: driptip, top, tank, kärna, spole, bas,
metallcylinder
(för att placera spolar i rba däcket), spolar, rba däck, reservpackningar och ett ark koh gen doh
Bild
Användarvisningsbild
sverker
Master-vejpare
Master-vejpare

Re: Vapeston Ceramikas

Inläggav Klickmans » tis 03 maj 2016, 22:15

Väldigt informativt och bra formulerat, tur det finns folk som kan sånt här med att förklara sin upplevelse.

Själv kan jag inte mycket mer än att vejpa, :roll: men jag lär mig ju samtidigt.
MTLNautilusDIYMINTMIXΩSubtankOPTIMA

Bild
Made in China :? Cloned in Shenzhen Alley
Användarvisningsbild
Klickmans
The Chosen One
The Chosen One

Inläggav sverker » ons 04 maj 2016, 13:55

Tack klickmans, just denna har nog varit det svåraste jag skrivit. Sen ska du inte nedvärdera dig själv, tycker dina poster håller god kvalitet.
Bild
Användarvisningsbild
sverker
Master-vejpare
Master-vejpare

Inläggav Zeznix » lör 11 jun 2016, 22:40

låter ungefär som de flesta tankar jag provat...
bästa tanken hittills för mig är subtank mini..

#1Puff2#
Användarvisningsbild
Zeznix
Pro-vejpare
Pro-vejpare

Återgå till Recensioner av Hårdvara