• Annonser
The Milkman

Wotofo Serpent Mini RTA

Här kan du skriva dina och läsa andras recensioner av hårdvara (Atomizers, APVs, Mods, etc).

Moderator: Recension Moderator

Wotofo Serpent Mini RTA

Inläggav sverker » fre 07 okt 2016, 15:48

Bild

Mitt ex köpt från http://www.gearbest.com/rebuildable-ato ... 56414.html

Professionellt förpackad med fina små vakuumpåsar med extra o-ringar, tvistade spolar och även en extra glastank.

Jag köpte en svart och det visade sig snabbt vara ett misstag, redan första gången den skruvades isär och ihop så skavdes det bort färg. Stör mig själv inte nämnvärt, men hade jag vetat det från början så hade jag köpt den billigare i “silver”.

De medföljande spolarna var enligt mig helt värdelösa. Men det är ju lite fördelen med en RTA att man kan bygga sina egna.

Jämfört med goblin mini så är den likvärdigt svår att få till veken. Fördelen här är att det bara är en spole som behöver ordnas. Den andra fördelen med att det bara är en spole är att man har lite större frihet i hur stor spole man kan köra. Har testat från 2.5mm upp till 4mm diam.
Terminalerna har ett gap på 2mm, så de flesta byggen torde få plats.
Snarare så att tunnare byggen kan vara lite krångligare att få plats då tråden lätt kan hamna under fästskruven. Men är man bara medveten om det och håller tråden på plats tills den fästs så är det inte något problem.

Påfyllning är en annan del Serpent mini glänser. Enkel åtkomst genom att skruva loss toppen på tanken. Detta blottar två stora hål som största dripflaskan utan problem kan guidas ned i. Att tänka på är att inte klämma ned juicen för snabbt, då detta är enda sättet som jag själv lyckats få tanken att flöda över och läcka ur ventilationen, men det kräver också att man klämmer ordentligt på flaskan.

Trots att glastanken endast hålls fast av mittpelaren, så går det att skruva bort basen och byta spole/veke med juice i tanken. Ingen större risk att tanken ska lossa från o-ringen i toppen. Samtidigt så är tanken med dess 3ml volym (Som man i praktiken troligen inte får i mer än 2-2.5ml åt gången) så liten att det sällan blir ett problem i sig.

Full ventilation ger ett bra sug och lämpar sig väl för direkt till lunga. Samtidigt är ventilationen så tight att det utan problem går att göra mun till lunga. Även om båda är möjliga så vill jag påstå att den lämpar sig bättre för direkt till lunga.

När man väl lärt sig att bygga i Serpent mini så levererar den ett riktigt trevligt resultat, både i ånga och smak. Är du ute efter en tank i mini segmentet så kan du helt enkelt inte gå fel med denna.

Fler bilder o info : http://www.wotofo.com/wotofo-serpent-mini-rta.html#
Bild
Användarvisningsbild
sverker
Master-vejpare
Master-vejpare

Re: Wotofo Serpent Mini RTA

Inläggav sverker » fre 07 okt 2016, 15:50

Tillägg: Min passerade som äkta i wotofo's äkthetskontroll
Bild
Användarvisningsbild
sverker
Master-vejpare
Master-vejpare

Inläggav Puffra » fre 07 okt 2016, 15:53

Tack för en trevlig recension
Fimpade min sista cigg 2016-03-01 efter trettio år som tobaksslav
Användarvisningsbild
Puffra
The one and only vejpare
The one and only vejpare

Inläggav ohman » fre 07 okt 2016, 17:02

Trevlig recension tyvärr ligger min på hyllan då jag aldrig får den att sluta läcka =(
plus att jag tycker att sättet man skruvar ditt tråden är totalt värdelös då tråden slinker ur skruvhuvudets platta eller vad man ska kalla det så den ligger och dinglar under skruven som du säger men testat med 24 awg som jag tycker är tjock personligen, använder error dock =)
Användarvisningsbild
ohman
The one and only vejpare
The one and only vejpare

Inläggav Jens » fre 07 okt 2016, 17:25

Jag sålde min för att köpa 25mm versionen. har inte köpt den än då annat kommit emellan men jag gillade verkligen 22mm versionen så det blir nog snart ett inköp:)

Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Jens
Master-vejpare
Master-vejpare

Inläggav sverker » fre 07 okt 2016, 17:46

Från goblin mini lärde jag mig nog tricket med vekningen. Gäller att inte fylla veken ned i botten, utan ska ligga i luften precis ovanför (när man sätter på toppen så kommer den pressas lite iaf). Var i någon annan tråd jag lärde mig att blöta veken innan man försöker få den på plats. Efter blötningen så klipper jag den längst med ytterkanten, så den ser ut som ett stort M. När man haft den på och tagit av den så blir det som på bilden :
Bild
Bild
Användarvisningsbild
sverker
Master-vejpare
Master-vejpare

Återgå till Recensioner av Hårdvara