• Annonser
The Milkman

Varför började du med E-cigaretter?

Här kör vi alla omröstningar! Du som skapar en omröstning kan ge övriga 2-10 alternativ.

Anledingen att du började med E-cigaretter?

Hälsan
26
54%
Ekonomin
6
13%
Familjen / Omgivningen
4
8%
Nyfikenhet
8
17%
Arbetet
1
2%
Bekvämlighet
2
4%
Image
0
Inga röster
Smaken
1
2%

Antal röster : 48

Re: Varför började du med E-cigaretter?

Inläggav Farx » ons 22 jan 2014, 20:02

Det var väl framför allt på grund av hälsan, jag hade iof ej rökt speciellt länge, bara ett par månader (tur det hehe!), och redan efter den korta tiden började man märka att t.ex konditionen blev sämre och att man fick rökhosta rätt ofta. Att få cancer eller KOL var inget jag ville åka på så kändes rätt självklart att gå över på ecigg när jag insåg hur väl de presterade.

Blev ju rejält sugen på att köpa ecigg efter o ha prövat polarns en dag, trodde verkligen inte de skulle prestera så bra som de gjorde, väntade mig typ rejält tunn ånga utan smak så drog ett rätt stort bloss vilket resulterade i massa hostande haha! Det roliga är väl att precis samma sak inträffade när jag sedan introducerade en annan vän till ecigg och han drog sina första bloss och började hosta massa haha!
Forumets Juice-swap tråd
viewtopic.php?f=38&t=406&p=3518#p3518

Bild
Användarvisningsbild
Farx
Börjat vejpa
Börjat vejpa

Inläggav calle » ons 22 jan 2014, 20:14

Hade en son på väg och svärföräldrarna puffa elcigg sen ett tag tillbaka så jag bestämde mig för att byta ut mina cigg mot elcigg. Många frågar mig" där är ju nic i dem" "när skall du gå ner till 0 nic" " när skall du sluta med dem då" "du är säkert beroende av dem oxå" jag har varit tydlig när jag har pratat med mina nära o kära antingen röker jag vanliga cigg eller så puffar jag elcigg. Jag är inte ett dugg intresserad av att sluta med något av det men kan jag välja ett hälsosammare alternativ så gör jag det. Jag bytade inte för att jag skall sluta utan detta är min hobby och om jag är beroende av det så är jag väll det skit du i det :D hahaha nu gick jag lite utanför feågan märkte jag men jag kände att detta behöver jag få ut ur min hjärna hahaha
Min Youtube kanal! Var med och prenumerera
http://www.youtube.com/channel/UCG5vbpwupy371vTaQvOxD4w

Ecigg Sverige Blogg
http://www.eciggsverige.nu
Användarvisningsbild
calle
Moderator
Moderator

Inläggav pewe » ons 22 jan 2014, 20:18

Svarade nyfiken, var heller inte direkt ute efter att sluta helt. Kan nog inte påstå att jag direkt mådde dåligt av tobaken, men det kanske var en tidsfråga? Börjar ju komma upp i åren, vill helst kunna ta beslut utan att vara tvungen att sluta av olika orsaker som kanske kommer med åren? Vilket kanske var stor risk med tobaken? Förhoppningsvis är risken mindre att jag måste sluta med e.cigarettter :roll: :roll:
pewe
Puffar lite bara
Puffar lite bara

Inläggav Mrdeltoid » ons 22 jan 2014, 20:32

I mitt fall så handlade det om ekonomin och inget annat. Jag älskar nikotin, det är min favoritdrog, och jag tänker inte sluta frivilligt. :D
Mrdeltoid
Puffar lite mer
Puffar lite mer

Inläggav Ångmaskinen » tor 23 jan 2014, 07:35

Råkade på ecig av en slump nästan. En kompis hade skaffat utrustning som jag provade och det föll mig genast på läppen. Att det dessutom är mycket billigare, inte stinker och är hälsosammare är extra bonus!
Vamo V5/Chi You + Genesis RSST
Vision Spinner 1300mah + Protank Mini
Användarvisningsbild
Ångmaskinen
Ånglok
Ånglok

Inläggav JackhammerJesus » tor 23 jan 2014, 10:32

Hälsan i första hand för mig, men även ekonomin...Nu har väl första veckan visserligen blivit runt dubbelt så dyr som att röka med alla inköp.. :lol: ..men det är ju initialkostnader.
Hjälp till du också! - http://www.efvi.eu/ ------------------
BildBild
Användarvisningsbild
JackhammerJesus
Vejping är vardag
Vejping är vardag

Inläggav Vapyren » tis 23 jun 2015, 18:24

1 Hälsan
Hade rökt i 34 år och började känna att det var fara å färde med min andning...Hostade och harklade och tog astmamediciner hela tiden...
Blev faktiskt rädd tillslut... Släkt och vänner som dött i kol...
Sambon hookade på vejpning före mig och då blev jag nyfiken och lyckades hålla mig till vejp nästan hela långfredagen.. en cigg på eftermiddagen.....och den var inte god alls.. Den blev den sista :)
Sedan jag började vejpa istället andas jag i stort sett helt fritt, förutom om jag nån gång för att det är så kul...cloudar loss för mycket.. då kan det stocka sig lite grann... :?
2 Omgivningen
Mina barn vill ha mig levande ett tag till...
På jobbet klagades det att man stank efter rasten.. Inte så kul att höra det jämt..
3 ekonomin
Ville kunna spara en slant nån gång till en semester eller så... Inte där än eftersom det kostar lite innan man hittar sin favvovejputrustning och juice man tål och gillar..
DYI passar mig utmärkt :)

Är så glad för vejpen och det nya intresse som fötts ur den :)
Puffelipuff :D

Bild

Kom ihåg: Rökning dödar! Vejpning räddar liv, och livet är NU! :)

http://www.vildvejp.se
Användarvisningsbild
Vapyren
Pro-vejpare
Pro-vejpare

Inläggav oCtodur » ons 24 jun 2015, 07:25

Applåder till dig Vapyren! =) Låter som ett jävligt klokt val och skönt att höra att du börjat återgå till det "normala".

Själv slumpades jag in på vejping från ett online spel (www.utopia-game.com aka Utopia =) av min "Kung" i vårt rike som sa att han (som dessutom är från Australien! =) vejpade och det var hur nice som helst. Efter att fått höra det här i några dagar så blev jag nyfiken. Scoutade lite sidor och hittade eSmokes.se som såg mest pro ut i hela havet. Skickade ett mail till Niklas med den setup som min polare hade sagt att jag skulle skaffa och frågade om de hade något som liknar det. Får det grymma svaret att den setupen är gammal och att han skulle sätta ihop en ny till mig, mycket bättre och ännu fetare. Frågade lite frågor om min rökning och satte ihop en M80 plus, maganus tanken, unicorn blood och mandrina (3mg), skulle landa runt 1800+ men jag kunde plocka det för 1500 som ett välkomst erbjudande. Söp mig full på kvällen, rökte mina analoga och tänkte aaa men vafan why not! Vi testar.

Paketet kom dagen efter, fattade nada, hade aldrig sett någon youtube video, eller ens vetat om att det är så här e-ciggen ser ut idag. Googlade lite, förstod hur jag skulle hälla juicen i tanken och dra på. Hällde i min Mandrina, drog igång modden och FY FAN! Vilka jävla moln och vilket drag! Jag hade sagt till Niklas att jag gillar throat hitten med mina cigg och även med 3mg juice så kände jag fan av den! Helt jävla underbart och det smakade hur gott som helst!

Kan säga att min Mandrina 30ml juice tog slut på tre dagar!!! Jag va hooked som fan! och på den 3dje dan hade jag glömt ladda modden, mot min vilja så tänkte jag att vafan jag röker en cigg...FY FAN! Det var så sjukt jävla äckligt alltså, jag tittade på den och tvingade i mig den för jag ville ha min TH. Men fy fan va svårt det var att röka den! och det var bara efter 3 dagars vejpande! Helt jävla otroligt! Jag har rökt i 15 år (sedan lumpen) och bara sådär pga ett skämt och ett online spel med en person som vejpade...i australien...slutade jag med mina analoga.

Har inte ens haft en tanke eller ett sug att dra en till analog, det har gått så långt att jag säljer av de få cigg jag fick med mig från Indien och den limpa Pall Mall jag hade hemma. Min mor bor hemma hos mig och hon röker, fy alltså, jag kan knappt vara på balkongen när hon bolmar, och har vi det lilla fönstret öppet till sov/vardagsrummet kan jag fan inte vara där heller. Nu har jag köpt två moddar av Swedish Vaper här på forumet och är på god väg att iaf försöka få över morsan att vejpa. Hon har testat det, hostar (fast jag tror hon fejkar rejält) som en galning men igår prövade hon en juice som hon gillade och då jävlar!

Som alla andra här (som "precis" börjat) så ligger jag ganska så mycket minus. Totalt bara på 2 veckor har jag lagt 8000kr på juicer enbart =) och totalt sen jag började vejpa för 40 dagar sen lagt omkring 14-15k på juicer, tankar, moddar osv. Har enligt min banner sparat c:a 2000kr av att inte röka analoga så ligger back säg 12,000kr men vet ni vad! Jag kan ta min mountainbike och cykla som en jävla dåre i skogen! i uppförsbackar! i regn! i motvind! och herregud! jag kan andas! Vilken känsla alltså, jag hade lätt legat back det dubbla. Jag är inte rik men jag uppskattar god, naturlig smak och min hälsa =) Nu har jag hittat två märken som är min ADV, hittat min nikotin nivå (3mg fast går nu ner till 1,5mg) och förstått att jag vill ha 100% vg =) Så resan härifrån kommer vara mindre dyr och mer inriktad.

Så till alla som funderar att sluta röka och börja vejpa...det finns INGET som borde hålla tillbaka dig längre. Beställ och kör hårt! Känslan och kunskapen jag har fått iom att jag börjat vejpa är helt fantastisk! Det har gått så långt på 40 dagar att jag nu undersöker hur det skulle gå till för att starta en butik i Stockholm. Men nu ska jag sluta babbla =) Tack och keep on Vaping!
Bild
Användarvisningsbild
oCtodur
Puffar lite bara
Puffar lite bara

Inläggav TheVapingMatrix » lör 27 jun 2015, 08:57

började röka när jag var runt 17. när jag var runt 20 så rökte jag ca: ett paket per dag och när jag inte kunde röka så satt jag med en snus i käften, Hittade ett startpaket som hette V2 Cigs (vape pennor som liknar ciggaretter).
För att skriva kortfattat så sög dem totalt, dålig/lite smak och ång produtionen var lika med noll.
efter det så rökte jag av och till och snusade komiskt nog mer än vad jag rökte.

i december förra året så var jag på ett LAN med några av mina polare och en av dem hade en såndära eGo-CE4 och jag fastnade direkt för den! har sedan dess gått ifrån eGo-CE4-Innokin itazte mvp2 - Pioneer4you IPV2S.
Jag snusar dock fortfarande på jobbet, men så fort som det går sitter jag med vejpen i handen :D

Varför jag bytte till vejping är delvis för att jag började jobba lite inom äldreomsorgen och fick jobba med en av de gamla som rosslade något så otroligt mycket, och kunde jusåpass prata pga mängden slem i halsen. Det blive lite av ett ''vake up call'', dock så blev det mycket feströkning innan december förra året, just nu kan jag inte ens röka en ciggarett, spelar ingen roll hur full jag är :lol:

Om jag igentligen har sparat några pengar vet jag inte, vilket igentligen var en del av motivationen, vill inte ens veta hur mycket jag har spenderat, och att jag har otroligt lätt för att bli beroende för saker hjälper inte. men det är iallafall kul att sitta och pyssa, göra egna coils/spiraler osv ;)

rökte i bara 3 år, vilket ser otroligt lite ut jämfört med några av er som redan skrivit i tråden.
Försöker dagligen få min lillasyster att byta till e-ciggaretter/vejping men ingen framgång.
Bor fortfarande hemma hos farsan, och om det är någon som trackar ned på att jag håller på med vejping så är det han och en annan familj som vi känt sedan drygt 11 år tillbaka, ''frugan'' i det huset säger alltid att det ser ut som att jag håller på och tar droger och försöker altid ''skrämma'' upp mig genom att säga att polisen söker aktivt efter dem som vejpar utomhus/på tog/osv för att det är så ''hög'' chans att det är droger.
Bild

min Youtube kanal: https://www.youtube.com/channel/UCZVd7Q ... R-lsw/feed
Recenserar/berättar vad jag tycker om olika vätskor, drippers och tankar
Användarvisningsbild
TheVapingMatrix
Vejping for the world
Vejping for the world

Inläggav Swedish vaper » lör 27 jun 2015, 16:13

Var rökare i ca 40 år. Sista tiden som rökare talade min kära hustru om för mig att min andning under natten lät ansträngd. Själv hade jag märkt att orken blivit sämre.
Efter otaliga varv på nätet bestämde jag mig för att testa en eGo och Ce4.
Det var början på ett nytt liv.
Inte rört tobak sedan 6 september 2013.
Andas bättre, sover bättre och orkar mer.
Brukar säga att kan jag klara att lämna tobaken så kan alla.
Här för att lära mig mer och för att hjälpa andra.
Skicka gärna PM om du tror jag kan hjälpa dig.

http://www.swedishvaper.se

Bild
Användarvisningsbild
Swedish vaper
The one and only vejpare
The one and only vejpare

Nästa

Återgå till Omröstningar