• Annonser
The Milkman

Varför började du med E-cigaretter?

Här kör vi alla omröstningar! Du som skapar en omröstning kan ge övriga 2-10 alternativ.

Anledingen att du började med E-cigaretter?

Hälsan
25
53%
Ekonomin
6
13%
Familjen / Omgivningen
4
9%
Nyfikenhet
8
17%
Arbetet
1
2%
Bekvämlighet
2
4%
Image
0
Inga röster
Smaken
1
2%

Antal röster : 47

Re: Varför började du med E-cigaretter?

Inläggav Vapyren » lör 27 jun 2015, 22:16

Vaping is LOVE :D
Love is life :)
Vaping for life is POWER!

POWER to the VAPERS!

Hihi
Puffelipuff :D

Bild

Kom ihåg: Rökning dödar! Vejpning räddar liv, och livet är NU! :)

http://www.vildvejp.se
Användarvisningsbild
Vapyren
Pro-vejpare
Pro-vejpare

Inläggav oCtodur » sön 28 jun 2015, 23:10

TheVapingMatrix skrev:började röka när jag var runt 17. när jag var runt 20 så rökte jag ca: ett paket per dag och när jag inte kunde röka så satt jag med en snus i käften.......

Stå på dig! Jag får oftast höra att e-cigg är farligare än vanliga cigg och får oftast skeva blickar när jag kör med min rda ute, speciellt vid busstationerna och pendeltåget. Folk ser "röken" och blir rädda och går över till andra sidan. Det bästa jag kan rekommendera dig är att läsa på så ofta och så mycket du kan. Finns inget bättre att, om inte helt, iaf halvt, konvertera någon till att faktiskt förstå att e-cigg/vejping är det enda bra alternativet för att sluta röka.

Hade jag varit dig hade jag dragit fram ett par artiklar till farsan och den andra familjen. Visa undersökningar kortfattat och få dom att inse att det är mycket bättre att vejpa än att röka i sig en jävla massa cancer. Det är så mycket sjuk information där ute som klankar ner på vejping men om vi alla gör ett slag för det och visar dom den verkliga faktan och de relevanta undersökningarna så kommer vi smått som smått upplysa befolkningen för vad det egentligen är.

Nu när jag ser folk röka vill jag bara springa fram till dom, slänga fram min mod med rdan och ge dom bloss (vilket hände senast i torsdags på krogen), folk blir så sjukt förvånade att det kan smaka så bra, att man får en throat hit och att så mycket ånga kommer. Än så länge har alla jag pratat med tyckt att det här har varit något fantastiskt och velat köpa ett eget kit.

SPREAD THE WORD! =)
Bild
Användarvisningsbild
oCtodur
Puffar lite bara
Puffar lite bara

Inläggav Vapyren » mån 29 jun 2015, 13:57

Grattis till er alla för att ni gjort slut med ciggen, oavsett hur lång tid dessa destruktiva beroendeförhållanden nu varade!
Är stolt att vara här och glad att så många ändå lyckas.
Fortsätt försöka påverka era rökande vänner och släktingar!
Akta bara så att de inte blir trötta på tjatet, för det vet vi ex-rökare hur det känns....

Ju fler vi kan rädda livet på, desto mer kommer samhället att uppskatta vejpningen också.

Jag har gått på spirometri hos astma/allergisköterskan på Vinslövs vårdcentral en gång per år de senaste 4 åren och ser fram emot min nästa undersökning till hösten. Jag antar att skillnaden kommer att synas tydligt, och lovar att om möjligt publicera resultatet här på forumet :)

Vejp on!

Ohmsubban har talat :D
Puffelipuff :D

Bild

Kom ihåg: Rökning dödar! Vejpning räddar liv, och livet är NU! :)

http://www.vildvejp.se
Användarvisningsbild
Vapyren
Pro-vejpare
Pro-vejpare

Inläggav mrvape » mån 13 jul 2015, 21:07

1 HÄLSAN

Rökt 20år, minst ett paket om dagen MINST :(
Senaste 2-3 åren upp till 40cigg om dagen. Helt jävla galet farligt såklart.
Jag far illa ut av vanliga cigaretter, andning, kondition. med mera

Jag är inte en 100% vejpare ännu. Men på god väg. Och jag tänker bli 100% Vejpare.
El ciggen har hjälpt mej att gå ner ifrån 40cigaretter om dagen till endast 5-10st per dag nu.

Tack vare elcigg så mår jag redan bättre, tagit några dagar bara att märka skillnad.
Jag tänker ta sista cigaretten slutet av denna månad.
Går ner hela tiden i antal analoga cigg.

Sluta röka helt kommer jag nog aldrig kunna göra. Har provat förr.
Men med elcigg kommer det gå att vara fri ifrån analoga cigaretter.

Mår redan bättre.
Vill må bättre helt enkelt.

Vi lever i år 2015, framtidens cigaretter är här.
Nu finns det så många olika tillverkare av Juice, hårdvara. Olika smaker, blandningar, ja allt som rör ämnet.
Marknaden har blivit så enorm Att alla kan hitta något.

Min bil kommer inte lukta lika illa längre.
Mina kläder k'änns fräschare.
Hela jag känns fräschare
tack vare elcigaretter.

Jag kommer skriva mer i den här tråden när jag blivit 100% el vejpare.
Som jag sa= jag mår redan bättre.
Och ännu bättre lär det bli när jag helt fimpat de analoga, vilket sker snart
Tack Vare Elcigaretter. Annars skulle det aldrig gå. För jag gillar RÖKA, Se att det ryker.
Snus och annat har inte funkat ! Snus är värsta gifter för mej. Jag får enormt skakiga händer och konstig puls.
Tål inte snus alls.

Folk omkring mig, min familj, mitt barn. Min hund
Alla kommer få det bättre, de har redan fått det bättre.

Det här tror jag väldigt mycket på. Jag vet att det kommer funka.

Ekonomin, njaa där kommer jag inte spara alls, jag är lite prylbög. Finns riktigt coola hårdvaru prylar inom detta ämne.
Men det finns pengar att spara om man raderar sin köpmani, ja då spar man även pengar.

På alla vis är det bättre tror jag 100% med Elcigaretter jämfört med analoga.

Tack för era fantastiska stories, ni som helt gott över till Elcigg och fimpat dom där äckliga analoga ciggen.
GRATTIS TILL ER . Jag är på bra väg själv bli helt fri de snart
Trevlig helg på er alla. Keep on vaping !!!
Användarvisningsbild
mrvape
Master-vejpare
Master-vejpare

Inläggav MatteR » mån 13 jul 2015, 22:20

Hälsan

Jag har rökt cigaretter, cigarrer & pipa i 25 år så visst börjar det märkas i lungorna. Då jag började cykla och löpa igen funkade det inte att röka samtidigt så jag bestämde mig för att sluta ännu en gång och misslyckades ännu en gång. Efter att ha sneglat på vape ett bra tag slog jag äntligen till och ångrar mig inte.. Jag har inte rökt en cigarett eller stoppat en pipa sedan jag gick över och endast en cigarr har det blivit.

Nu ska pipsamlingen säljas av bara så att inte frugan inser hur mycket vape prylar egentligen kostar då jag handlat en hel del. Jag gillar DIY och det är lite nyhetens behag med vape så paketen trillar in så lätt ;)
MatteR
Ny medlem

Inläggav AndersE » tor 06 aug 2015, 21:01

Jag slutade för hälsan påminde sig ganska skrämmande efter 32års rökande. Jag fick 2st hjärtinfarkter med 1års mellanrum, den senaste för 4 år sen (och jag hade ett par år kvar till 50). Vid första infarkten var jag väldig nära att stryka med.
Jag bor ensam och hade sinnesnärvaro nog att ringa ambulans (när den kom var jag helt borta och kommer inte ihåg nånting direkt förrän jag vaknar på Lunds sjukhus (jag bor i halmstad)).

Efter detta så försökte jag med, plåster.... njää... tuggummin... gick inte heller. Sen fick jag en speciell receptbelagd medicin jag inte kommer ihåg namnet på som
blockerar signalerna i hjärnar för suget.. Hurra, de fungerade.... men de får man inte äta hur länge som helst.. typ 6mån tror jag det var. Så jag trillade ju såklart
dit igen på en fest.. Så en ny omgång tabletter, sen höll jag mig ifrån andra rökare i ytterligare 1 år.. sen trillar jag dit igen på en fest. SUCK....
Efter den 3e omgången piller (nu sa läkaren att nu får jag inte fler omgångar, för de är inte nyttiga i övrigt) och några veckor senare (2år sen)
så såg jag en bekant som precis börjat vejpa, och undrade såklart vad det var.. På den vägen är det.

Började med en kass historia från PaulSaar (aldrig igen), köpte ganska snabbt nya bättre grejor. Eftersom jag är teknisk lagd, så har jag inte haft några problem med att vara nyfiken
och prova nya tekniska prylar. Och e-ciggen var ju en ny teknisk sak att utforska för mig.
Jag har aldrig köpt en färdig juice förrutom de jag köpte när jag började (paulsaar) som aldrig blev tömda.Jag har alltid blandat själv och har väl köpt en 40-50 olika sorters smaktillsatser. Jag har en liten vapeväska med allehanda attiraljer i.

Sen dess har jag endast vid något tillfälle testat smaka på en cig igen, men slänger den bums då det smakar skit och luktar fan. Har inte haft ett enda återfall ens när jag varit på fest och alla andra rökt. Visserligen puffar jag dubbelt upp då.
Så nu i augusti firar jag 2 år. Och självklart mår jag bättre nu.

Nu håller jag på att försöka hjälpa min 18åriga brorsdotter och hennes mamma att sluta med ciggen också , det är ju så UTE att röka cigaretter.. väl?
AndersE
Ny medlem

Inläggav calle » fre 07 aug 2015, 06:59

Jepp det är det nu är det CLLOOUUDDDZZZZ som gäller tydligen ;)
Min Youtube kanal! Var med och prenumerera
http://www.youtube.com/channel/UCG5vbpwupy371vTaQvOxD4w

Ecigg Sverige Blogg
http://www.eciggsverige.nu
Användarvisningsbild
calle
Moderator
Moderator

Inläggav allen » fre 07 aug 2015, 08:36

Åsså POOOWERRR VAAAPIIIING :D
Användarvisningsbild
allen
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Inläggav scatcat » ons 21 okt 2015, 23:19

Började röka när jag var 14. Rökte i princip ett paket om dagen i tjugo år, periodvis mer.
När jag var trettiofyra väntade min flickvän vårt första barn och slutade röka. Graviditet och rökslut gjorde henne väldigt känslig för min röklukt.

Jag bestämde mig för att dra ner ordentligt. För att klara det blev det snus, vilket jag till en början inte alls var speciellt förtjust i. Under det där första halvåret, året, lyckades jag periodvis vara helt rökfri. Tyvärr höll det sällan med än några dagar till en vecka i taget. Hur som helst lyckades jag gå ner ordentligt från 20-30 cigg per dag till 3-6. Sedan dess har det gått femton år och jag har hela tiden rökt de där 3-5, ibland några fler ibland några färre. Jag har aldrig lyckats göra mig av med de sista, dessutom parallellt med ciggen snusade jag upp en halv dosa om dagen.

Under det senaste året har jag varje gång jag besökt min lokala videobutik noterat elcigg på en hylla bakom disken. Jag började bli lite nyfiken och tog till slut steget och köpte en CE4 för att testa. Jag blev förvånad över hur mycket det var som att röka. Smaken var inte perfekt, långt ifrån, men ändå...

Ändå var det inte hälsan till en början som lockade mig, eller snarare det kanske det var, men mer indirekt.
Jag har sluppit de riktigt jobbiga tecknen på att man röker: min rökhosta var inte värst jobbig och periodisk, jag hade hyfsad kondis, rätt bra lungkapacitet och allt annat som gör att man kan förneka att det skadar en. Det enda riktiga tecknet på att något inte var som det skulle var dålig andning nattetid och mer så att det störde min sambo än att det störde mig. Jag hade till och med haft på mig sån där testutrustning en natt, för att kolla att jag fick tillräckligt med syre och det var inga problem.

De där första stegen tog jag med en CE4 från "Peoplesmoker" och ett par Liquajuicer. De första veckorna var mixade upplevelser, ibland kändes vapen som att röka våt hund, ibland var det gott. Mitt samvete gjorde ändå att den ersatte minst hälften av ciggen, oftast fler. Sen köpte jag några Samsson-juicer (jag undrar fortfarande vem som gör dem) och insåg dels att min CE4 sög svårt med sitt usla luftflöde och silicavekar. De VG-tunga juicerna gick knappt att använda.

Jag började luska runt efter något bättre och fastnade för en Ego One Mega. Jag beställde en och passade på att beställa en mini också. Sen var det kört, tanken att gå tillbaka till cigg var omöjlig. En vecka efter att jag fått mina nya startpaket, så försökte jag röka en cigg och blev direkt äcklad. Jag hade länge tyckt att ciggen i Europa blev allt äckligare, urtvättad tobak som gjorde att de mest smakade bränt papper. När jag nu provade igen, så påmindes jag om hur lite tobakssmak som fanns kvar i ciggen, de smakade våt svettig sportsocka och pappersaska. Jag längtade fortfarande efter tobak, men inte efter den snuskiga smaken av brand och papper.

Det var de sista ciggen jag rökte och troligen mina sista överhuvudtaget. Något drastiskt måste hända för att jag skall gå tillbaka. Jag har nu för första gången på 35 år varit rökfri mer än en vecka i taget. Snuset rök också all världens väg i slutet av augusti, när jag insåg att jag inte behövde det längre. Så två månader helt utan tobak i någon form hittills och ingen längtan tillbaka.

Rent fysiskt har jag märkt det på bättre flås och andning, den var inte så dålig men nu är den bättre. Ännu mer märks det på rösten som bär mycket bättre. Som gammal sångare är det en njutning att höra att mina stämband inte har en biton och att märka att registret ökar undan för undan. Jag snarkar mindre och andas bättre när jag sover och jag är överlag piggare.

Sen är det det där med cancer och KOL. Jag fyller femtio om ett år och har barn från två och ett halvt och upp till fjorton. Mina förhoppningar om att få se dem växa upp och skapa sig ett eget liv har ökat. Inga garantier förstås, men nu gör jag i alla fall inte saker värre.

E-cigaretter är bland det bästa som hänt mig.
Är vaping farligt? Knappast jämförbart med tobak.
Glöm inte Voltaires maxim: Låt inte det bästa stå i vägen för det goda!
Släpp kontrollen över vapingen och låt oss vapea ifred.

Bild Bild
Användarvisningsbild
scatcat
Vejpare
Vejpare

Inläggav Swedish vaper » tor 22 okt 2015, 07:35

Ritigt trevlig att få ta del av din berättelse.
Bra jobbat!
Skoj att du känner att du mår bättre.
Vi är fler och fler som gör liknande resor.
Här för att lära mig mer och för att hjälpa andra.
Skicka gärna PM om du tror jag kan hjälpa dig.

http://www.swedishvaper.se

Bild
Användarvisningsbild
Swedish vaper
The one and only vejpare
The one and only vejpare

FöregåendeNästa

Återgå till Omröstningar