• Annonser
The Milkman

Cuboid 150w TCR lägen för Ni80

Har samlar vi info och frågor kring Temp Control mods och material i TC spolar tex NI200, Ti och SS

Re: Cuboid 150w TCR lägen för Ni80

Inläggav Puffra » tor 08 jun 2017, 11:23

*ASG*
Fimpade min sista cigg 2016-03-01 efter trettio år som tobaksslav
Användarvisningsbild
Puffra
The one and only vejpare
The one and only vejpare

Inläggav allen » tor 08 jun 2017, 14:02

HasseT skrev:Men om lipo batteriet, som alla andra batterier antar jag, skulle bli dåligt, kan man då få tag på ett nytt till överkomlig peng?

Just det batteriet går att få tag i bl.a. här:
https://hobbyking.com/en_us/zippy-compact-1500mah-3s-35c-lipo-pack.html?___store=en_us

Skickas från Storbritannien eller något annat EU-land vad jag kan se.
Användarvisningsbild
allen
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Inläggav allen » tor 08 jun 2017, 15:09

Egentligen borde det fungera med valfritt 3-cells LiPo på 11,1V med de rätta dimensionerna och rätt kontakt.
Men då behöver man komma ihåg att köra Battery Analyzer i EScribe och få in de rätta värdena till att börja med.
Användarvisningsbild
allen
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Inläggav HasseT » tor 08 jun 2017, 15:40

allen skrev:Just det batteriet går att få tag i bl.a. här:
https://hobbyking.com/en_us/zippy-compact-1500mah-3s-35c-lipo-pack.html?___store=en_us

Skickas från Storbritannien eller något annat EU-land vad jag kan se.

:Thanks skönt att veta att google master är på vår sida. Tänk er att ha honom som motståndare.. :-)

Ca 150kr +lite frakt är ju helt ok priser.

Och eftersom panzer har lipo så får jag 4 nästan nya 18650 "över" vilket innebär att jag inte behöver köpa nya till den lilla knight moden.

Ser väl ut som man kommer bli med en panzer antar jag. Men det kunde varit värre, jag hade hade kunnat röka fortfarande... :TU
Never argue with an idiot, he will pull you down to his level and then beat you with experience. :-)

Bild
HasseT
Pro-vejpare
Pro-vejpare

Inläggav Puffra » tor 08 jun 2017, 17:09

Fyra nästan nya 18650.... Stoppa dom i blåa brevpressen, eller har du använt den som bojsänke?
Fimpade min sista cigg 2016-03-01 efter trettio år som tobaksslav
Användarvisningsbild
Puffra
The one and only vejpare
The one and only vejpare

Inläggav allen » tor 08 jun 2017, 18:41

allen skrev:Just det batteriet går att få tag i bl.a. här:

När jag synar bilderna blir jag osäker på om den här ZIPPY-packen har de rätta måtten.

Cellerna, SDL823562HP tillverkade av Shida Battery Technology Co är desamma, men frågan är om packen har de rätta måtten och om kontakterna är desamma.
Säkrast är att notera måtten på originalpacken från Think Vape och sedan leta på det.

Eventuellt kan någon av följande vara ett gångbart alternativ:

Hursomhelst, den här typen av batterier är spridd inom RC-världen, så det går att hitta ett som passar i den modden.

Det finns också en drös med Youtubeklipp som visar hur man byter LiPo-pack i moddar, steg för steg. T.ex:
VapnFagan - LAVABOX 1300mAh Battery Extender Kit
Användarvisningsbild
allen
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Inläggav HasseT » tor 08 jun 2017, 18:55

allen skrev:När jag synar bilderna blir jag osäker på om den här ZIPPY-packen har de rätta måtten.

Cellerna, SDL823562HP tillverkade av Shida Battery Technology Co är desamma, men frågan är om packen har de rätta måtten och om kontakterna är desamma.
Säkrast är att notera måtten på originalpacken från Think Vape och sedan leta på det.

Eventuellt kan någon av följande vara ett gångbart alternativ:

Hursomhelst, den här typen av batterier är spridd inom RC-världen, så det går att hitta ett som passar i den modden.

Ja, jag har efter mina sökningar förstått att det i mångt och mycket är samma innom RC världen. Det får man väl dock se som en stor fördel eftersom det ät en marknad som också efterfrågar mindre men kraftiga lipo batterier. Och den marknaden bör väl vara MÅNGA gånger större en våran. För än så länge har de väl inte nått gränsen för vad som går att pressa ut ur ett batteri?

Men även om man får leta lite så känns det som man kan räkna med ett par hundralappar så har man ett nytt batteri. Synd att det är lite omständigt att byta på panzern, annars kunde man ju ha ett laddat att byta med.

Har kollat lite reviews på panzer idag. Djlsb vapes hade bara ett klagomål; räfflorna på ovansidan kunde samla damm... :-)

Har även kollat djlsb vape och pbusardo när dom går igenom dna 200, med funktioner, hur det fungerar samt escribe... Mycket intressant!
Never argue with an idiot, he will pull you down to his level and then beat you with experience. :-)

Bild
HasseT
Pro-vejpare
Pro-vejpare

Inläggav allen » tor 08 jun 2017, 19:11

Jo, RC-marknaden är väldigt mycket större än våran, i synnerhet som moddtillverkarna tycks ha slutat tillverka DNA-lådor med LiPo. Det blev aldrig en riktig succé får man förmoda.

Jag kan förstå det eftersom det inte bara är att snabbt slänga in en fräsch och nyladdad LiPo när det man har i modden är tömt. Det är också huvudanledningen till att jag inte hoppade på de första DNA 200-moddarna (LiPo) utan inväntade tålmodigt den första med 18650-batterier (Wismec Reuleaux DNA200).

Av det jag sett är batteribyte på TV Panzer enklare än på många andra DNA-moddar.
Användarvisningsbild
allen
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Inläggav allen » tor 08 jun 2017, 19:17

HasseT skrev:Har kollat lite reviews på panzer idag. Djlsb vapes hade bara ett klagomål; räfflorna på ovansidan kunde samla damm... :-)

Och han kom inte på lösningen för egen maskin.
Bara att nalla en av madams oanvända mascaraborstar och dra i räfflorna. :)
Användarvisningsbild
allen
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Inläggav HasseT » tor 08 jun 2017, 19:40

allen skrev:Och han kom inte på lösningen för egen maskin.
Bara att nalla en av madams oanvända mascaraborstar och dra i räfflorna. :)

Att ta sin frus mascara borstar kan i övrigt leda till vissa andra fördjupningar och blånader, dock ej på modden, men vejpa med spräckt läpp är inte kul... ;-)

Bild
HasseT
Pro-vejpare
Pro-vejpare

FöregåendeNästa

Återgå till TC, Temp Control