• Advertisement
The Milkman

När röksuget kommer krypande.

Allt som rör e-cigaretter i stort. T.ex. "Var hittar jag e-ciggen X?".

När röksuget kommer krypande.

Inläggav Klickmans » tor 14 sep 2017, 23:30

Tror att dom flesta fd rökare någon gång har mött suget, och att många har fallit för det.
Inte bara en gång, utan flera gånger, under alla dom år man var en riktigt inbiten rökare.
Men hur gjorde alla ni som stod emot, alla ni som gav er fan på att det får vara slutrökt?

För min del var det i E-cigg som hjälpen fanns, och det blev bara bättre för varje vecka.
Har jag klarat mig en vecka så klarar jag ju två, och på den vägen är det för det mesta.
Men ibland kommer röksuget krypande, det där äckliga suget som är så svårt att stå emot.

Äckligt är precis vad det är, man smakar apröv i munnen, och alla kläderna stinker rök.
Det är sånt man som vejpare inte vill byta till sig, när man kan lukta Hallonvejp istället.
Eller frisk Menthol, kanske sin egen favoritmix som man själv DIY-blandat hemma i köket.

Vi har alla vår egen smak, men vi kan alla vara överens om att vejp luktar godare än rök.
Småtrevligt när man möter någon som säger: Vad gott det luktar, vad är det för något?
En annan positiv sak med att fimpa är Fellow Vapers, och intresset man har gemensamt.

Föreställ dig att du vejpat ett tag, och fått många fina upplevelser med smaksatt ånga.
Du har läst om ny revolutionerande teknik som förfinar vejpdonen och ger godare smak.
Du har lärt dig att byta coil, du vet hur många watt som behövs, och allt funkar bra nu.

Detta är ditt argument för att inte falla igen, du vill helt enkelt göra ett dåligt byte nu.
Inte ens om du fått en hel lastpall med cigaretter i utbyte mot alla dina vejpmojänger.
Alla har något att förlora på att börja röka igen, i dom flesta fall går det åt helvete sen.

Inte bara ur ett hälsoperspektiv, man förlorar så mycket mer än man ibland vill inse.
Återgång till rökrutor, ut i kylan, hälsan kan rasa rätt fort igen om man fallit för suget.
Om du råkar ta ett bloss: förlåt dig själv, och gör ett nytt försök när du vill vejpa igen.

Våga säga nej tack om någon vill bjuda dig på en fest/kompis/cigg.

Vejp med allt roligt det innebär är såklart inte för alla, men skaran växer varje dag.
Tänk vad häftigt det är att tillhöra en community där Fellow Vapers hjälper varann.
Man delar erfarenheter, man lär av varann, och man utvecklar positiva egenskaper.

Tobakskrig, nej tack! Vi är inte era slavar längre, så tar era cigg och dra åt helvete!

SV NET Cigar.jpg

Ungefär så, :ugeek: och jag älskar mitt nya liv som experimenterande vejpare.
Användarvisningsbild
Klickmans
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Re: När röksuget kommer krypande.

Inläggav HasseT » fre 15 sep 2017, 00:01

Har ju slutat röka en och annan gång. Men inom ett par månader så var man igång igen.

Cigg suget är en mycket stark fiende. Och nej, det är fan inte bara nikotinet man blir beroende av på cigg. Det finns massa jävla ämnen som knappt någon vet något om.

Men faktiskt var jag så jävla trött på mitt rökande så när jag tog mitt första sug på min subtank, så var ciggen borta. Inte bara borta ur mitt liv för jag vejpade istället för att röka, de var även borta ur mitt huvud. Kämpade med någon form av abstinens/övergångs symtom, men suget efter pinnen kom aldrig, bara ämnena som kroppen vant sig vid.

Nu försöker jag absolut inte trycka ner de som har det jobbigt eller känner sug, absolut inte. Tvärt om! Desto starkare sug efter cigg, desto starkare person som kan hålla emot. Jag kanske fick en relativt enkel övergång för att jag inte klarat en svår.

Och efter att ha smakat NET juice, och verkligen fått uppleva hur tobak kan smaka i sin bästa form (förångad), vem vill då bränna den??

Kommer aldrig gå tillbaka till cigg igen. Hellre bränd coil än bränd cigg.
Never argue with an idiot, he will pull you down to his level and then beat you with experience. :-)

Bild
HasseT
Pro-vejpare
Pro-vejpare

Inläggav Klickmans » fre 15 sep 2017, 00:13

HasseT skrev:Har ju slutat röka en och annan gång. Men inom ett par månader så var man igång igen.

Cigg suget är en mycket stark fiende. Och nej, det är fan inte bara nikotinet man blir beroende av på cigg. Det finns massa jävla ämnen som knappt någon vet något om.

Men faktiskt var jag så jävla trött på mitt rökande så när jag tog mitt första sug på min subtank, så var ciggen borta. Inte bara borta ur mitt liv för jag vejpade istället för att röka, de var även borta ur mitt huvud. Kämpade med någon form av abstinens/övergångs symtom, men suget efter pinnen kom aldrig, bara ämnena som kroppen vant sig vid.

Nu försöker jag absolut inte trycka ner de som har det jobbigt eller känner sug, absolut inte. Tvärt om! Desto starkare sug efter cigg, desto starkare person som kan hålla emot. Jag kanske fick en relativt enkel övergång för att jag inte klarat en svår.

Och efter att ha smakat NET juice, och verkligen fått uppleva hur tobak kan smaka i sin bästa form (förångad), vem vill då bränna den??

Kommer aldrig gå tillbaka till cigg igen. Hellre bränd coil än bränd cigg.

Klart man inte vill trycka ner någon, tråden var menat som en motivationscoach.
Subtank mini gjorde underverk för mig med, i synnerhet sen jag lärt mig om RBA.
Det var då det roliga började, gjorde en ny coil till Subtank mini så sent som idag.

Många möjligheter med vejpen, jag hade fått ångest om jag bytte detta mot cigg.
Har hänt att jag drömde att jag köpt tobak, och sovande insett att jag inte röker.
Inte nu längre, men det var bara två år sen som jag rullande mina egna cigaretter.

Men jag är säker, :ugeek: aldrig mer tänder jag en cigg åt mig själv.
Användarvisningsbild
Klickmans
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Inläggav HasseT » fre 15 sep 2017, 08:48

Klickmans skrev:

Klart man inte vill trycka ner någon, tråden var menat som en motivationscoach.
Subtank mini gjorde underverk för mig med, i synnerhet sen jag lärt mig om RBA.
Det var då det roliga började, gjorde en ny coil till Subtank mini så sent som idag.

Många möjligheter med vejpen, jag hade fått ångest om jag bytte detta mot cigg.
Har hänt att jag drömde att jag köpt tobak, och sovande insett att jag inte röker.
Inte nu längre, men det var bara två år sen som jag rullande mina egna cigaretter.

Men jag är säker, :ugeek: aldrig mer tänder jag en cigg åt mig själv.

Vad kul att du skrev det. :-) jag hade en period på 3-4 veckor när jag drömde att jag rökte. Och jag hade sån ångest i drömmen för jag rökte. Menva fan, det är ju en cigg jag har i handen, men jag röker ju inte!!! NEJ, jag tog ett bloss till. Men sluta nu!

Precis som du skrev, man vet i drömmen att man inte röker och inte vill röka, men ändå kan man inte styra handlingen
Never argue with an idiot, he will pull you down to his level and then beat you with experience. :-)

Bild
HasseT
Pro-vejpare
Pro-vejpare

Inläggav Puffra » fre 15 sep 2017, 09:46

Tycker ni har ONDA drömmar
Drömmer bara timotej-reklam om väldoftande sommarängar
Fimpade min sista cigg 2016-03-01 efter trettio år som tobaksslav
Användarvisningsbild
Puffra
Jedi Vaper
Jedi Vaper

Inläggav Bobman » fre 15 sep 2017, 11:15

Om jag ska va ärlig så har jag inget emot hur ciggrök doftar. Skulle tom säga att jag tycker att det luktar gott och har alltid gjort det. En rökares andedräkt är en annan femma. Anledningen att jag vill sluta (tar fortfarande en morgoncigg) är att min hälsa blev värre och att jag på senare tid har börjat ogilla att röka i närheten av andra.

Något jag däremot blir arg över angående att sluta är hur vissa människor insisterar på att det bara är att sluta helt sådär. Jag tror starkt att abstinens är olika för olika människor och jag har alltid haft väldigt mycket abstinensbesvär även fast jag inte har varit storrökare som andra. Har även haft väldiga problem att ta mig ur andra drogmissbruk även fast jag inte höll på med tunga grejer.

Jag är dock förhoppningsfull och kommer fortsätta att kämpa vidare och nu har jag en ny hobby och ett forum som hjälper mig. :Thanks
Bobman
Puffar lite mer
Puffar lite mer

Inläggav Elessar » mån 25 sep 2017, 11:21

Det är nog få som varit mer inbitna rökare än jag, c:a 25 cigg/dag i 45 år.
Försökte sluta när min rökande svåger dog i lungcancer. Höll upp en månad mha snus, nikotin tuggummi/inhalator och plåster. Men så där kan man ju inte hålla på, så jag tog upp rökningen igen.

Men hälsan blev allt sämre. År 2013 såg jag ecigg för första gången i varuhuset. Ah, man kan ju prova.
Funkade inte alls. Visade sig inte innehålla nikotin.
Hittade E-bloss.se o köpte e-juice med nikotin och någon enkel ecigg.
Speciellt på morgon kände jag att detta inte skulle funka. Men det var innan jag visste att det tar c:a 30 minuter för nikotinet att nå hjärnan med vejp. Försökte ändå.
Abstinens i 2-3 dagar. Sen gick det faktisk, trots enkel utrustning.
Hände ett par gånger under de första månaderna att man längtade efter en "riktig" cigg, på t.ex. flyget när man snusar. Men numera längtar man efter en ecigg då. Speciellt med bättre utrustning.

Vad jag vill säga är att de första abstinensbesvären går över! Röksuget kommer sluta att komma krypande.

Jag vill också passa på att ge en varning.
Om man inte vet att nikotinet tar 30 minuter på sig kanske man vejpar för mycket innan dess.
Följden kan bli uttorkning och nikotinförgiftning vilket som i mitt fall ledde till hudutslag (PPP).
Men numera kör jag inte med 70% PG. Och ser till att dricka ordentligt, vilket håller utslagen stången.
Användarvisningsbild
Elessar
Pro-vejpare
Pro-vejpare

Återgå till E-cigaretter