• Annonser
The Milkman

Hampafibrer som veke

Allt som rör väskor, hållare, halsremmar och liknande.

Re: Hampafibrer som veke

Inläggav sverker » lör 22 apr 2017, 21:35

Tog och testade med sibbens förslag, även om jag nog kan pressa lite till...

Glömde dock ta bild innan jag redan friserat vekarna, men ca 1/3 del av vekarna är bortklippta här :

Bild

Det verkar som det fungerar bättre, men fick ett annat problem med denna, ett problem som jag upplever lite till och från med bomull också, dvs att den efter första sekundernas upphettning avfyrar som en kanon. Gissar att det har att göra med att det på nått ställe samlas en liten "pöl" av juice som hettas upp underifrån så ångan skjuter ut het juice som en kanon. Kanske är det för att spolarna inte är helt jämnt spaceade och det är för nära mellan två och det mellan dessa bildas en ytspänning? Är det någon som har mer tips om detta så tas de glatt emot =)
Bild
Användarvisningsbild
sverker
Master-vejpare
Master-vejpare

Inläggav HasseT » lör 22 apr 2017, 21:52

Kanon effekten har jag upplevt, om det nu är samma. I mitt fall var det fel, vet ej vad dock, på basen till tanken. Typ att det blev någon form av kortis eller liknande som ändrade motståndet eller något. Hände bara med den basen. Men drt kanske är ett helt annat problem.
Är dock javligt intresserad av att testa hampa, om du fortfarande har något kvar för avyttring??
Never argue with an idiot, he will pull you down to his level and then beat you with experience. :-)

Bild
HasseT
Pro-vejpare
Pro-vejpare

Inläggav sverker » lör 22 apr 2017, 22:20

HasseT skrev:Kanon effekten har jag upplevt, om det nu är samma. I mitt fall var det fel, vet ej vad dock, på basen till tanken. Typ att det blev någon form av kortis eller liknande som ändrade motståndet eller något. Hände bara med den basen. Men drt kanske är ett helt annat problem.
Är dock javligt intresserad av att testa hampa, om du fortfarande har något kvar för avyttring??

Det är nog inte samma fel, får till det på allt jag vekar till och från. typ en av 20 eller nått sådant. räcker med en liten ficka någonstans där juice kan samla sig eller nått sådant typ, ibland rättar det till sig efter några dripp eller tankar. ibland sitter det i och ger inte med sig. Frustrerande när man inte riktigt kan säga att "ah, det jag gjort fel, så nu slutar jag göra så" =)

Det finns fortfarande lite fibrer till övers, skickar ett PM så löser vid det =)
Bild
Användarvisningsbild
sverker
Master-vejpare
Master-vejpare

Inläggav sverker » fre 26 maj 2017, 22:00

Ger efter typ bara motgångar upp tanken på hampa i RBA tank. Känns som det typ alltid är det nått som strular. Suger för bra/Suger för dåligt, upplever att det är helt enkelt för svårt att få en konsekvent veke med hampa i tank.

I Dripper tycker jag fortfarande att det är en vinnare. Minst lika bra som cotton bacon v2. Sen är det lite si och så, vissa juicer tycker jag smakar bättre. Medans andra inte gör det. Tobak, bakverk och mint väljer jag numera hampa som första val. Medans frukt fortfarande körs med någon form av bomull.

Vad har ni andra som testat för erfarenheter?
Bild
Användarvisningsbild
sverker
Master-vejpare
Master-vejpare

Inläggav HasseT » fre 26 maj 2017, 22:40

sverker skrev:Ger efter typ bara motgångar upp tanken på hampa i RBA tank. Känns som det typ alltid är det nått som strular. Suger för bra/Suger för dåligt, upplever att det är helt enkelt för svårt att få en konsekvent veke med hampa i tank.

I Dripper tycker jag fortfarande att det är en vinnare. Minst lika bra som cotton bacon v2. Sen är det lite si och så, vissa juicer tycker jag smakar bättre. Medans andra inte gör det. Tobak, bakverk och mint väljer jag numera hampa som första val. Medans frukt fortfarande körs med någon form av bomull.

Vad har ni andra som testat för erfarenheter?

Önskar jag hunnit testa, men jag har haft en dålig period i mitt mående. Har även haft problem med moddar som varit ojämna. Hoppas på att kunna trixa lite med hampa i en tfv8 i helgen.
Never argue with an idiot, he will pull you down to his level and then beat you with experience. :-)

Bild
HasseT
Pro-vejpare
Pro-vejpare

Inläggav sverker » tor 24 aug 2017, 12:54

Det ligger nog en hel del i moddens utformande om det kommer fungera bra. Första testet med en fused clapton och hampa i min "Serpent mini SMM" har nu fungerat helt felfritt i närmare 2 veckor. Så det tidigare uttalandet om att det inte är så bra i tank behöver revideras. Tycker inte att det borde varit sådan skillnad mot de andra serpent mini jag kört i, men uppenbarligen är det så.
Bild
Användarvisningsbild
sverker
Master-vejpare
Master-vejpare

Inläggav Klickmans » tor 24 aug 2017, 14:32

sverker skrev:Det ligger nog en hel del i moddens utformande om det kommer fungera bra. Första testet med en fused clapton och hampa i min "Serpent mini SMM" har nu fungerat helt felfritt i närmare 2 veckor. Så det tidigare uttalandet om att det inte är så bra i tank behöver revideras. Tycker inte att det borde varit sådan skillnad mot de andra serpent mini jag kört i, men uppenbarligen är det så.

Låter trevligt, samtidigt är det ett gott omdöme om SMM (bra betyg)
Får hem en SMM om ett par veckor, var finner man den där hampan?
Alternativt så kan jag köpa en liten bit av dig om det finns kvar ännu.

Kör mest med ormen (Rayon), funkar finfint.
MTLNautilus1,8ΩBBDIYWraithNardaMENTHOL
* http://www.radioswissclassic.ch/en/webplayer/ *
Användarvisningsbild
Klickmans
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Inläggav rosselur » fre 25 aug 2017, 06:29

jag har vekat många rda/rdta/rta med hampa sedan jag fick ett fullproppat kuvert. aldrig haft några problem alls när man väl får igenom en bra bit. tror jag laddade upp bild på mitt allra första försök här på forumet. till och med det blev lyckat.
det som skiljer hampa från bomull i min mening är att den håller märkbart längre, och att den ger en antydan av lite 'mustig' smak under en inkörningsperiod. har mest satt den i rta:er, just för att den håller längre och rta:er är relativt omständliga att veka om.

men det måste sägas. det är ett helvete att lyckas tvinna till en anständigt jämn bit av den med fibrerna åt hyfsat rätt håll. det blir mycket spill och fnas medan jag letar fram, ansar och tvinnar till ett lämpligt stycke. tar ordentligt mycket längre tid än att klippa av en strip koh-gen-do. hampan mår bra av att packas ganska hårt och jämnt, därför är det problematiskt att fibrerna är så pass huller om buller. blir lätt att man drar av hampan medans man drar den genom coilen.

tror det är som med det mesta, övning ger färdighet.
Användarvisningsbild
rosselur
Puffar lite mer
Puffar lite mer

Inläggav Puffra » fre 25 aug 2017, 07:24

Har velat ett par rda'er med hampa, den första hade jag för enkelheten monterat notchcoils i, denna "stoppade" jag helt enkelt med hampan, fyllde bara tuben med okammat vekmatreal fungerade hur bra som hellst, den andra var en rda med namnet "Atty" som jag fick av forumvännen Jens, kommer inte ihåg vad coiling tekniken heter men der är två riktigt små spolar monterade vertikalt som skulle wickas runtom och emellan, även här var det suveränt med löshampa.

Så vad jag vill råda er som håller på med hampan är att gör ett försök att "stoppa" med löst matreal utan att kamma fiberriktning (har inte prövat hur det går med rda'er) går i vart fall bra med rda'er
Fimpade min sista cigg 2016-03-01 efter trettio år som tobaksslav
Användarvisningsbild
Puffra
The one and only vejpare
The one and only vejpare

Inläggav rosselur » fre 25 aug 2017, 08:36

Puffra skrev:Så vad jag vill råda er som håller på med hampan är att gör ett försök att "stoppa" med löst matreal utan att kamma fiberriktning (har inte prövat hur det går med rda'er) går i vart fall bra med rda'er

Bra tips.
Låter som om den tekniken skulle fungera optimalt med dom där nya mesh-rda:erna som blivit i ropet igen.
Användarvisningsbild
rosselur
Puffar lite mer
Puffar lite mer

FöregåendeNästa

Återgå till Tillbehör